Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

20 favoriter

Publicerad 2008-05-24 09:56:03 i Allmänt,

En liten kavalkad av mina favoritlack just nu. Självklart växlar favoriterna med humöret, men idag var det dessa 20 jag plockade ut som favoriterna. Några av dem har hängt kvar på listan länge, andra är nykomlingar, några kanske skulle bytas mot andra imorgon, andra är alltid med. Att grönt är favoritfärgen blir ganska tydligt, men jag tror att jag borde ha bytt ut något av de grna mot Glacier Bay Blues, men nu orkar jag inte ändra...Är det något av dessa lack som är med på din favoritlista?

China Glaze Liquid Leather

China Glaze Lubu Heels

OPI My Private Jet

CND Hyde in the Dark

Misa Earthward

Sinful Colors San Francisco

OPI Rainforest

Zoya Suvi

Rescue Beauty Lounge Recycle

Max Factor Momentum Moss

Nubar Peacock Feathers

Rimmel Mania

Zoya Akyra

China Glaze Up All Night

OPI Yoga-ta get this Blue

Zoya Yasmeen

China Glaze Coconut Kiss

OPI Koala Bear-y

OPI An Affair in Red Square

OPI Got the Blues for Red

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-05-24 10:58:07

Oh oh! Dina naglar är sjukt vackra när du hade lackat dem med OPI My Private Jet! De är fina annars också tycker jag, men du hade den ultimata längden och formen på dem för min smak då. :D



Zoya Suvi och ChG Coconut Kiss (!) är två av mina favoriter som jag också äger, men jag gillar förstås San Fransisco från Sinful och Liquid Leather från ChG också som du har med! Yoga-ta äger jag, men har faktiskt aldrig målat med än trots att det var flera månader sedan jag beställde hem den! Pinsamt. ChG LL är ju på väg hem nu också hoppas jag, i jakten på det perfekta svarta. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-24 11:44:53

Hurra vilket kul inlägg! Det enda lacket jag äger av dessa är YGGTB... den är iaf en favorit:) Om du istället frågar om några av dessa lack finns med på min öskelista så ser svaret helt annorlunda ut! Jag skulle vilja ha CG Liquid leather och coconut kiss, zoya suvi( jag skulle ju beställa, hmm vad hände?), opi rainforest, rimmel mania, san fransisco, peacock feathers, RBL, och yasmeen... ja som du ser så vill jag ha nästan alla:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-24 11:47:23

Väldigt många r på min lista med. :D

Och jäklar vad het Nubar Peacock Feathers var!

Jag blir som ett litet barn i en godisaffär när jag ser alla fina nagellack! I'm deeply i Lööve

Postat av: leonie
Publicerad 2008-05-24 12:32:02

Av dessa fastnade jag särskilt för My Private Jet, Peacock Feathers, Misa Earthward och An affair in Red Square.Men som alltid när jag har tittat en stund upptäcker jag den och den och DEN....

Postat av: Jenny
Publicerad 2008-05-24 13:01:25

Oj så mycket fint Sminkan! :) Nu längtar jag verkligen efter mitt egna Coconut Kiss, och Peacock Feathers ser väldigt intressant ut. Var kan man hitta det?

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-24 13:54:33

Min favvo är lätt OPI Got the Blues for Red. Vill ha den perfekta röda färgen, och den ser verkligen lägger ut! =)

Postat av: Ilona
Publicerad 2008-05-24 16:20:44

Opi my private yet och Opi an affair in red square är så himla döläckra. Ligger högt upp på villha listan nu! Tackar för en inspirerande lista!

Postat av: Peter
Publicerad 2008-05-24 16:43:26

Vilka tjusiga bilder....

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-24 17:27:27

Chaosophia! Tack! Det är typ nu som jag har den längen och formen. Man ser tydligt hur mycket OPI Natural Nail Strengthener har gjort när man jämför notd från i höstas med de senaste... Älskar den! Vilken skillnad!

CG LL är den perfekta svarta!



Kan man få se dina favoriter i en liten lista?



Emma! Du kommer bli mer än nöjd med de lack du har på listan! Vi har lite samma smak när det handlar om nagellack, eller hur? Bra smak! :D



Sanna! Kan man få se din lista? Vore kul! Peacock Feathers är magnifik! Den måste du ha!



Leonie! Ja, det är så man funerar, tror jag. Ju mer man tittar på en färg eller vad det än är, desto mer skönhet ser man. Det finns alltid något vackert att upptäcka!



Jenny! Nubarlacken har jag nog köpt från Nail de Royal. Finns många vackra!



Linda! Got the blues for red är nog den perfekta, klassiska röda!



Ilona! Vad kul att du hittade några du gillade!



Peter! Ja, och några röda och rosa var med också!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-24 18:21:21

Underbart inlägg, vilken kavalkad och VILKET HABEGÄR jag fick!

mina top 5 av dessa är:



Coconut Kiss

Opi Koala Bear-y

An affair in red square

Zoya Yasmeen

Peacock Feathers

Rimmel Mania



Alla är dock überfina men de här är mina gunstlingar.

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-24 18:22:30

Oj vad bra jag räknade. Nå top 6 då:D Så svårt var det att välja bland alla dessa diamanter:D



Postat av: inthemake
Publicerad 2008-05-24 19:27:54

Superkul, även för en ickeexperimenterande nials-tjej, OPI My Private Jet hamnade precis på min vill-ha-lista tack vare dig ;) åh äntligen ett lack som tråkiga jag gillar & vill ha!!!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-24 21:33:17

Det tror jag också. Härligt! Ja det tror jag också... och på annat smink med. tror vi har lite samma färger också. superbra smak har vi iaf:D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-24 22:47:51

Hmm, ytterligare en ogenomläst kommentar... jaja, tur att jag inte får betyg på mina bloggkommentarer:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-05-24 22:57:33

Självklart ska jag pilla ihop en lista med mina favoriter! Det blir svårt, men jag ser redan fram emot det då jag tror det ska bli riktigt kul. :D

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-05-24 23:20:32

Åh så många läckra! Yasmeen, Private Jet, Peacock feathers och Koala Bea-ry var riktigt riktigt härliga!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-05-25 10:12:45

Du har otroligt många snygga lack! :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-25 10:44:37

Badbomben! En bra 6-i-topp tycker jag! Du kommer passa i allihop!



IntheMake! Haha! En till ner i nagellacksträsket!



Emma! Jag är också glad att jag inte får betyg på hur jag skriver i bloggen. Ingen skulle tro att man är lärare direkt... ;-)



Chaosophia! Jaaaa! Hurra! Ser fram emot!!!



Veronica! Yasmeen vore perfekt på dig! Ja, de andra ocksåen du har ju en relation till lila!



Fåfängan! Tack! Jag är själv nöjd med samlingen!

Postat av: Make my day
Publicerad 2008-05-25 14:28:47

Min favorit är Coconut Kiss, urtjusig lila färg! Och An affair in red square är inte så pjåkig den heller!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-05-26 00:50:27

and the winner is....

Rescue Beauty Lounge Recycle!! den färgen är ju så spot on! och jag som egentligen inte ens gillar gröna lack?!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-26 06:32:04

MmD! Många verkar gilla just de två!



Glamqueen! Ja! Håller med! Det är fantastiskt fint!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-05-27 15:46:18

Mina favoriter på din lista, av de lack som jag också äger, är My Private Jet, Yasmeen och Coconut Kiss (bara den skulle komma hem till mej snart). De som finns på min "ha begärs lista" är följande: Sinful Colors San Francisco, OPI Rainforest, Nubar Peacock Feathers samt Rimmel Mania.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela