Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Yasmeen

Publicerad 2008-04-14 16:23:34 i Naglar i lila,

image4442image4443

Zoya Yasmeen


Det är alltså det här lacket som skulle matcha min eyeliner idag, mörklila, skimrande Black Cherry. Det syns dock inte alls på bilderna att eyelinern är lila. Nagellacket ser man dock att det är lila!
Ett underbart lack i en djup lila med små skimmerpartiklar i magenta. Färgen är helt fantastiskt rik och slår mot rött och purpur utan tunga bruna skiftningar eller minsta lilla blåglans. Ett majestätiskt lack! Jag vill ha en aftonklänning i samma färg!

Färgen ser inte svart eller brun ut ens i lampljus på kvällen även om den mörknar. Istället får den toner av både vinrött och sammetslila.


Det är lättmålat och högblankt. En färg som är en sorts vuxen syster till grällare lila som Zoya Hope. Det här är en färg för en sofistikerad kvinna, ingen flicksnärta. Den är självsäker men ändå dämpad, medveten om ditt eget värde och med en del attityd utan att bli överdrivet kaxig eller aggressiv.

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-04-14 16:29:41

Åh det var snyggt! Jag tänker direkt på en sofistikerad bal med härlig håruppsättning och sotade ögon! Läckert! Det verkar som att Zoya har en hel del snyggingar!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-14 16:38:39

Det är utan tvekan det snyggaste lila nagellack jag någonsin sett. Det hade varit kanon med en eyeliner i denna färg:)

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-04-14 16:51:11

Var hittar man Zoya lacken? Kollade på 8ty8 men där verkar de inte finnas.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-14 16:54:10

Det var jag som ställde den tidigare frågan. Vet inte vad som hände.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-14 17:25:39

Veronica! Ja, zoya har hur många snyggingar som helst! :D

Sminkjante! Visst är det! Jag är kär! Jag är inte så lättflörtad när det handlar om lila på nagellack men denna är underbar!
Man kan köpa Zoya på Beverly Beauté eller på Transdesign. Länkar finns i ett inlägg som hette "inspiration för nagellackstokar" eller något liknande. Jag orkar inte länka nu...

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-14 17:36:41

Jag dreglar här över laptopen. Kan det finnas en mer perfekt nyans av lila? Fin beskrivning, majestätiskt var ordet!:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-14 17:43:00

Badbomben! Det kan inte finnas en mer perfekt nyans av lila för den här är überperfekt!! ;)

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-04-14 18:00:58

Wow...ett Fåfängan-lack! Det är LILA. :-)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-14 18:55:26

Tack jag hittade inlägget och länkarna:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-14 19:17:23

Fåfängan! Visst är det! Och underbart är det också!

Postat av: Peter
Publicerad 2008-04-14 22:44:13

Läckert som....

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-14 22:54:28

Vet du hur länge jag velat beställa det där lacket- en evighet- det är ju den där underbara lila färgen som jag vill ha! Men jag kan inte bara beställa hela tiden- pengar och gott samvete växer inte på träd;) Nagellackssjukan är visst en hel epidemi

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-15 06:09:39

Peter! Eller hur!

Sanna! Vi skulle ha tänkt på det nu när jag beställde Irene igen! Om jag beställer från ett zoya-ställe kan ju ditt enda lack åka med så slipper du frakten i alla fall. Om du vill. Jag har bara precis knappat hem en laddning Zoya... Fast det finns ju många fina så vi kanske kan snacka om det?

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-15 09:25:07

Absolut! Jag är sugen på Anastasia med men Yasmeen går före så det vill jag verkligen. Men det är absolut ingen brådska :) Jag har inga direkta planer på att beställa det just nu iaf.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-17 22:31:30

Så snyggt! jag har kollat på hope hos beverly beaute, men efter din beskrivning vill jag nästan hellre ha den här!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-18 10:32:39

Emma! Lugna dig med att beställa ett par dagar, jag har nämligen Zoya Hope också, men jag måste hinna lacka om naglarna och lägga upp den som notd. Det kanske kommer ikväll eller imorgon, senast söndag. Lovar att lägga in en bild av Yasmeen bredvid så du kan jämföra. Men just nu orkar jag inte måla om naglarna. Ska ta två alvedon och vila lite...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-18 17:34:29

Jag måste lugna mig åtminstone till nästa fredag, har noll kronor över till nagellack nu... Bra! Då kan jag jämföra. du är världens bästa;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-19 12:31:12

Emma! Bra! Den kommer inom kort, Zoya Hope!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela