Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Rainforest

Publicerad 2008-04-12 13:30:41 i Naglar i grönt,

Närmast legandariskt bland de gröna lacken, en mytomspunnen skönhet, kanske en nagellacksälskares graal. OPI Rainforest ursprung är häljt i dimma. Ingen vet i vilken kollektion detta lack lanserades. Dessutom är färgen numera utgången hos OPI och det har gjort lacket extra åtråvärt. Snuskigt stora summor pegar byter ägare på ebay för att sådana som jag ska kunna lacka mina naglar med juvelen bland de gröna lacken.
image4284image4285
OPI Rainforest är den ultimata gröna färgen. Det är en juvelton som i mormors turmalinörhängen. Färgen är djup utan att bli sotad i svart. Den skimrar men har inga synliga glitterkorn. Två lager ger fullständig täckning och formulan är helt perfekt. Den är tillverkad innan OPI slutade med Dibutyl Phthalate, Formaldehyde och Toluene i sina nagellack. Idag har alltså inga (nya) OPI-lack dessa potentiellt skadliga kemikalier i sina lack men Rainforest är före den ändringen. Kanske är det därför den är så smidig att måla med. Lacket är lite lösare i konsistensen, först tänker jag att det är utblandat men pigmenteringen är så hög att jag tvivlar på det. Det fördelar sig perekt över nageln och ger en blank, slät yta som inte blir bubbli trots att jag inte väntar många sekunder mellan första och andra lagret. På bilderna har jag inget överlack.
image4287image4288
Bilderna är tagna i dagsljus men inomhus.
Visst är det ett perfekt grönt lack? Kan man annat än älska det? Jag ångrar inte en krona som det kostade mig! 272 kronor närmare bestämt...
Men om man betänker att ett OPI DS-lack kostar 250 kronor på Kicks så anser jag detta vara ett fynd! 

Kommentarer

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-12 15:45:26

Rainforet är en verkligen skönhet- Gud vad jag vill ha det :)
Det är mycket pengar men det är som du säger- ett "normalpris" på ett "det där lilla extra" opi lacket i Sverige. Tyvärr är Sverige dyrt, på det mesta faktiskt.
Men å så fin rainforest är!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-12 16:00:53

Sanna! Ja, det är mycket pengar för ett nagellack. Ingen annan färg än grönt kan ge mig så starka måste-ha vibbar att jag skulle betala det... Men det får vara värt det. Nu är den min!

Postat av: Angela
Publicerad 2008-04-12 19:12:16

Åh ja jag kan förstå att det är den som är nagellackens heliga graal. Så vacker grön färg. Önskar de kunde göra en ny lansering av den.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-12 19:42:12

Den är sanslöst snygg! Helt klart min graal, iaf just nu... lyckliga dig som kan lacka naglarna med den! Håller med dig om priset, visst är det mkt, men jag vill ju tusen gånger hellre ha denna än OPI ds!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-13 14:08:59

Angela! Japp, den är verkligen värd alla ebay-pengarna till och med! Vacker som en dröm!

Emma! Jag håller helt med dig! den är värd slantarna för mig, men jag förstår samtidigt att det kan låta galet för andra. Jag betalar inte gärna över 200 för något annat smink...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-13 21:22:30

Nä du, gärna kan jag inte precis påstå,men ibland är det ju helt klart värt det, och den här färgen anser jag vara värd det! Men visst, jag skulle hellre köpa den för vanligt head2toe pris...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-14 06:09:20

Emma! Ja, om OPI bara kunde skärpa till sig och ta in den bland sina färger igen...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela