Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Momentum Moss

Publicerad 2008-04-11 05:49:31 i Naglar i grönt,

Mitt första och enda egna ebay-köp. Det var i och med detta köp som PayPal började strula och inte gillade mitt telefonnummer. Ett problem som för övrigt kvarstår mer än ett halvår efteråt...
image4297image4298
Momentum Moss är ett nagellack från Max Factor. Det har en gråblå bas i det gröna och det gör den otroligt intressant som färg! Marmorliknande lägger den sig över nageln. Nästan svart i vissa ljus, men nte riktigt ändå. En grön glans finns där alltid. Så otroligt vackert! En diskret grön som ingenting kräver av betraktaren men som, när man börjar titta på färgens skiftningar i ljuset ger otroligt rika upplevelser av ljus och nyanser. Det här är en färg man inte tröttnar på. Dess anspråkslöshet gör att jag glömmer bort det ibland, men varje gång jag bär det påminns jag om dess skönhet. Varför Max Factor slutat tillverka det här lacket är för mig en gåta. Den här och en tealfärgad syster, Metallic Jade, är bland mina favoritlack, och båda har slutat tillverkas av Max Factor. Obegripligt. Hittar ni något av dem så köp dem genast! Om inte annat så kan ni sälja dem dyrt till någon som jag! Metallic Jade är jag spekulant på om ni har den! Min är slut...
image4299image4300

Kommentarer

Postat av: EyeOnBeauty
Publicerad 2008-04-11 07:50:41

Å läckert:) Ha en bra dag!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-11 08:38:42

Så trist det är när dom slutar med en favorit, det här är ju en vacker pärla med som du säger, en spännande färg. Jag ska ta o titta efter om den skulle råka finnas kvar i någon Max Factor-disk här:)

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-11 08:50:01

Ja, helt obegripligt- för detta är otrrroligt snyggt!
Jag vet inte vad det är med ebay och telefonnummer.
Det vill inte acceptera mitt heller men jag brukar lyckas på nåt sätt till slut iaf- har du mailat och frågat?
stor kram

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-04-11 09:33:13

Kanonfint...
Men visst är det typiskt....!!!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-04-11 10:20:49

Ursnygg grön färg! Gillar den där typen av mörkgrön, verkligen läcker! Man fattar verkligen inte varför de slutar tillverka vissa grejor/färger!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-11 11:13:57

Kristina! Tack!

Badbomben! Ja, det är sorgligt. Jag tycker det är tråkigt också att så få använder lite mer udda färger. Alla har jämnt rosa och fransk manikyr, och inget fel i det, men man kan ju variera sig och hjälpa till att bevara mångfalden i nagellacksfloran! ;-)

Sanna! Visst är det otroligt snyggt! Ett riktigt pang-lack! Och telefonnummergrjen är överskum. Ajg har mailat men de säger bara att det är en paypal-fråga och paypal svarar typ inte något som hjälper...

Inthemake! Ja, så är det alltid. Alla udda grejer försvinner. Men den här är ju rätt elegant och borde kunna bli populär bland många damer, tycker jag.

Marina! Nej, den här färgen är bland de snyggaste. Det är väl bara för få som köper sådana här lack. Kanske är vi väldigt få som gillar gröna naglar?

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2008-04-11 15:13:07

PRET-ty info:
Vi fortsätter med ytterligare en gemensam recensionsdag, denna gång är det foundations som gäller. Läs mer och anmäl ditt ev intresse i tråden "Vi recenserar foundations 27/4".
Ha det gott! /Helena

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-11 17:45:57

Fint lack. fast inte sådär superfantastiskt som en del av de andra du har visat... jag skäms för de jag ska säga nu, snälla förakta mig inteh:) men jag tror att jag hade dte här och slängde det för något år sedan... öste ut en massa lack för något år sedan och däribland ett mörkt grönt max factor lack...

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-04-11 20:28:07

Konstigt nog verkar Paypal bli gladare om man byter mailadress (!) Svägerskan gjorde det och då köpte de helt plötsligt telefonnumret

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-12 13:37:56

Emma! haha, förakta dig! Varför skulle jag det? Jag menar, alla har rätt till sin smak och så. Sen är det ju synd för du hade kunnat sälja det på Ebay och tjänat en hacka! Men jag slänger ju grejer jag med som jag inte gillar som andra kanske skulle vilja ha.
Momentum Moss ligger högt på min favoritlista, men det är helt okej att ha en annan åsikt om den! :D

Kajalpennan! Jag såg det förut, men för mig har det inte funkat. Ska göra ett försök till en dag jag känner mig riktigt stark psykiskt och prova mina föräldrars telefonnummer. Jag kommer allvarligt att bli galen på det där...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-12 19:50:55

Jag tror att problemet till stor del låg i att det skiktade sig så förbannat i flaskan och att det därför var svårt att måla
med det. Sen kan jag ju säga att när jag ser den på dig så önskar jag att jag inte hade slängt den... fast jag var inte så pepp på gröna lack då, är ju sånt som ändrar sig. Och jag tycker egentligen inte att man ska slänga saker av den anledningen, men ibland åker de ut av bara farten...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-13 14:10:38

Emma! Jag slängde ju hundratals lack när jag flyttade till evakueringen. Nu undrar jag om jag var så smart... Man gör så ibland. Det är skönt att kasta också.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela