Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rimmel Mania

Publicerad 2008-02-18 20:54:00 i Naglar i blågrönt&turkos,

Så blir det lite naglar igen här på bloggen. Rimmels underbara lack Mania kom nämligen på posten idag, skickad av Green and Curly-Veronica. Hon har en NOTD på sin blogg med detta lacket redan, men jag kan ju inte låta bli. Eftersom det svider så förbaskat att ta remover på min brutna lillfingersnagel så lackade jag bara ett lager Mania ovanpå Boris&Natasha. Allt jag kan säga är wow! Vilket otroligt snyggt lack!
image3669
Färgen är en perfekt blandning av grönt och blått, en djup och intensiv tealfärg som påminner om MAC-pigmentet. Det är en härlig glans i det och det är otroligt lättmålat. Ett lager över det mörklila lacket jag hade innan och man ser inte ett spår av den färg som ligger i botten. Nagellacket ska torka på 60 sekunder. Det gör det inte. Men med China Glaze Fast Forward ovanpå så blir det torrt på ytan efter en minut men kräver längre tid för att ärda igenom.

Det här är en färg som passar min udton perfekt. Mina fingrar ser mindre skära ut och dessutom ser mina naglar längre ut. Till och med min stump till lillfingersnagel ser ju nästan okej ut. Den här går rätt upp på min topplista där den ordnar in sig i ledet med Zoya Suvi och Zoya Akyra. Även mitt gamla Max factorlack i perfekt turkosblått finns i samma kategor av favoriter. Så alla ni som likt mig älskar lack i blågrönt oc grönt, skynda att fynda! Veronica plockade upp den här godbiten på ÖB för 20 kronor!

Alla bilderna i det är inlägget  är tagna med blixt. I naturligt ljus kan lacket vara mer blåtonat, skulle jag gissa. Men för mitt öga ser det aktiskt ut precis så här i lampljus. Jag älskar det!

Kommentarer

Postat av: T
Publicerad 2008-02-18 20:58:22

wow vad jag gillade det här inlägget!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-18 21:01:49

Gudars, det är kanonsnyggt! Vilken färg, vilket djup, vilken underbar nyans!

Postat av: Peter
Publicerad 2008-02-18 21:10:40

Jag har inga gröna nagellack, men blir nog tvungen att köpa nu för detta var verkligen läckert SMINKAN!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-18 21:17:30

T! Jag gillar verkligen nagellacket! Tack för kommentaren.

Rocketqueen! Ja, det är fantastiskt! Snyggaste på länge!

Peter! Ja, grönt är skönt! Det här vore härligt på tårna i sommar!

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-02-18 21:38:03

Tänka sig, jag har faktiskt ett grönt nagellack hemma. Ett mavala som jag har kvar sedan 5-6 år sedan. Det har fortfarande inte torkat!

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-02-18 21:55:43

Underbart intensiv grön! Roligt att du är så nöjd med lacket:)

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-02-18 22:00:09

O herre min...shit jag vill ha det!!!
I want it so bad!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-18 22:09:36

Emelie! Ja, jag har gamla Jet Set från L'Oreal och Express någonting från Maybelline sedan mitten på 90-talet, bara de gröna dock, de andra kastade jag ju nyss, men de är helt okej fortfarande. Nagellack är ju rätt hållbart. Hade Wet'n'Wild lack köpta när jag gick på gymnasiet som fortfaradne gick att använda i höstas. Och jag gick ut gymnasiet 1992!

Nasse! Visst är det härligt! Jag är supernöjd! Kär till och med!

MUML-Sanna! jag vet hur det känns! Ja gär sååååå glad att Veronica köpte det åt mig! Jag skulle kunna dansa runt och sjunka av glädje, men då kommer grannarna tro att jag blivit tokig.

Postat av: Peter
Publicerad 2008-02-18 22:38:40

Som avslutning på kvällen blir det nagellacksbyte, tänkte ta mitt depend nr 41 havsblå med lysteri på både naglar o tånaglar, en av mina favoritfärger! Gonatt/Peter

Postat av: Ika
Publicerad 2008-02-18 23:21:04

WOW! Underbart fint nagellack! *dräggel* Var får man tag på ett sådant (förutom av Green and Curly Veronica alltså)?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-19 06:30:09

Peter! Blått är en fantastisk färg! Låter jättesnyggt!

Ika! Visst är det underbart! Jag har ingen aning om var man kan hitta det. Letade där de säljer Rimmel men det fanns inte. Hade tur i och med att Veronica är så snäll att hon köpte ett och skickade.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-02-19 08:26:13

Så skoj att du gillade det! Verkligen! Färgen är sååå häftig och passar dig perfekt! 19 spänn är ganska lagom =)

Postat av: EyeOnBeauty
Publicerad 2008-02-19 08:27:08

Nej vad kul, la precis upp ett inlägg om just rimmellack från ÖB:) Dendär köpte jag med, ursnygg ju:)Ha en bra dag! Kram

Postat av: Lisa
Publicerad 2008-02-19 08:58:12

Det är ju så grymt snyggt med grönt lack alltså! Helst mörkt :)

Postat av: franci
Publicerad 2008-02-19 11:46:53

fin färg:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-19 13:56:41

Supersnyggt nagellack! Och vilket pangpris. Ibland gör man verkligen fynd... Tror du att det går att få tag på i vanlig affär eller är jag hänvisad till ÖB om jag vill ha ett eget?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-19 18:24:23

Veronica! Gillar? Älskar menar du! Det här är ju ett av mina topp-tre lack! Är så kär man kan bli i ett nagellack!

Kristina! Ska genast kolla vad mer du skaffat dig! Nu vill jag ha alla Rimmellack, för kvaliteten var ju strålande också!

Lisa! Tveklöst! Snyggast av allt! Jag är ju sedan länge djupt förälskad i Suvi från Zoya. Det ultimata mörkgröna, enligt mig. Men det här är nog lika fin. Lite mer blå i tonen, men med underbar glans!

Franci! Visst är det!

Emma P! Jag tror jag slarvade och svarade under ett annat inlägg. F'låt... Hur som, jag hittade det inte på de ställen som säljer Rimmelsmink, men vem vet? Jag kollade bara ett par tre ställen.

Postat av: Nathalie
Publicerad 2008-02-19 18:45:55

åååh vilket härtligt lack. Giftigt grönt. me lajk!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-19 19:36:37

Nathalie! Absolut!

Postat av: rebecca
Publicerad 2008-04-03 21:23:05

Jag hittade samma lack på ÖB här i Umeå,
verkligen kärlek vid första ögonkastet för min del..
jag tycker det ser ut som påfågelfjädrar..


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela