Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sinful Colors San Francisco

Publicerad 2008-05-11 20:36:56 i Naglar i grönt,

image5081image5083
Underbara Emelie på P'ssion skickade mig det lack jag varit besatt av en längre tid nu, San Francisco från Sinful Colors. Ett underbart lack i juvelskimrande grönt! Så utsökt vackert! Ah!

Jag har alltid älskat grönt nagellack och det har alltid varit svårt att hitta, speciellt dess djupa gröna färger. Många gröna lack uppnår kultstatus, som t.ex OPI Rainforest, och säljs dyrt på ebay. Det här lacket är ett drugstore-lack i USA men det går inte att köpa på nätet och finns inte i Europa. Fast det kommer nog snart för det ska tydligen finnas en återförsäljare av Sinful Colors i England och nu kan vi bara hoppas på att hela sortimentet snart går att få tag på lite enklare.
image5088image5089
På bilderna ser ni två lager av färgen och det är just just täckande. Det är ett härligt skimmer i lacket som ger djup och liv åt färgen. Lacket är lättmålat, låt inte lura er av den klumpiga appliceringen, den beror på att jag var så exalterad! Det är rätt segt på att torka dock. Även med ChG FF tar det en evighet, eller i alla fall tio minuter. Fattar inte vad det beror på? Ska prova med Poshe nästa gång fr det är inte alltid alla lack och överlack är helt kompatibla med varandra.
Hur som helst, här är det senaste tillskottet i min grna samling. Ett lack jag gett upp hoppet om att äga, trots att jag försökt tubba In the Make att köpa ett åt mig när hon åker till USA. ;D

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-05-11 20:53:34

De här bilderna är mer rättvisa, men ändå inte helt och hållet. Färgen är ju underbar IRL men jag har inte heller lyckats fånga det på bild. Roligt att du tyckte om det :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-11 20:55:45

Emelie! Nej, det är nästan omöjligt att få det korrekt återgivet, men det blev rätt bra bilder ändå, tycker jag. Och gladast i stan, det är jag!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-11 21:27:19

Snyggt som tusan!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-11 22:24:34

Vad härligt att du fick tag på din graal:) Det är verkligen ett jättefint lack...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-11 22:38:01

Sminkjante! Det tycker jag med!

Emma! Visst är det underbart!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-05-12 00:07:07

ÅH så FIN. Jag vill ha!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-12 00:38:24

Ja det är den verkligen! Jag har sett den hos all laquered up, så jag visste redan att den var fin, men det är kul att se den på dig också! Men det är iaf rainforest som är min graal:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-12 06:21:54

Chaosophia! Visst bli man galen av habegär när man ser den!

Emma! Båda är fina. Hade jag den ena men inte den andra hade den jag inte ägde varit graal, men nu när jag har båda så kan jag inte säga vilken som r bäst. Är lika kär i båda!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-12 08:04:22

HELT UNDERBAR!!!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-05-12 09:38:50

hihi..det kommer om du fortfarande vill ha det ;)

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-12 10:10:36

Åh! Så stiligt och snyggt och fint! Perfekt färg! Det här är igen en snygg vuxengrön.

Postat av: Ika
Publicerad 2008-05-12 19:13:17

Men ååååh, nu blir jag ju nästan avundsjuk! Det där lacket har jag också spanat in hur länge som helst! :) Kul att du har fått tag på det och kan bjuda på härliga bilder åt oss andra!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-12 19:22:25

Sanna! JAAAA! ÄLSKAR!

ItM!Nej, inte ens jag behöver två! ;D
Men jag hoppas du hittar ett till Sanna, hon behöver ett hon med! :D

Badbomben! Japp! Den perfekta gröna!

Ika! Jag är så tacksam att Emelie ville ge mig ett! Jag hade aldrig trott det kunde bli mitt! Jag förstår om du bllir avundsjuk, det hade jag blivit!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-05-12 23:01:42

Åh, jag är så avundsjuk! Gah, habegäret har inte försvunnit än och blev ännu värre när jag kollade på bilderna igen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-13 07:49:06

Chaosophia! Jag förstår det! Och det finns inget som är likvärdigt heller.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela