Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Suvi

Publicerad 2008-04-13 11:04:01 i Naglar i grönt,

image4400image4401
Sista nagellacket i min kavalkad av grönt! Den stora kärleken, Zoya Suvi! Zoya Suvi är en underbar mörkt grön nyans med blåton i botten. Det krävs tre lager för att få det fullt täckande, som på bilden, men då är det också högglansigt och hållbart. Färgen är djup, djup och vacker som ingen annan! Dett a är min favorit bland de gröna lacken, trots att jag pungat ut med mycket mer pengar både för Recycle och för Rainforest. Zoya Suvi måste också beställas från utlandet. Jaghar beställt Zoya-lack både från Nail de Royal och från Beverly Beaute, länkar finns i inlägget med tips för nagllackstokiga. Nail de Royal har dock inte alla Zoyya lack, även om de har just Suvi.
Suvi har förekommit på bloggen förut i en notd, men eftersom hon är min favorit så villa jag ändå ha med henne igen i den här kavalkaden. Visst är hon en enastående skönhet!
image4402image4403
Skulle jag vara tvungen at tvälja bara ett enda lack i grönt att ha resten av livet skulle jag välja Suvi. Dels är färgen klädsam, dels är den i mina ögon ganska diskret. Den skriker inte "jag är grön" som t.ex Tree Hugger utan har mer av ett "se på mig, jag är en oskattbar juvel" -stil. Sen är frågan vilken ädelsten som kan uppvisa en sådan färg. Riktigt mörkt gröna turmaliner kanske. Hur som helst är detta min stora gröna kärlek!
image4404

Kommentarer

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-04-13 11:29:50

Ja...hon är snygg! :-)

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-13 11:55:02

Å yey, ett grönt lack som jag har och älskar!
Bland mina absoluta favoriter

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-04-13 12:58:28

Tror du inte det f*rbannade electric eel är slut på 8ty8!?!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-13 14:04:58

Fåfängan! Snyggare grön finns inte!

Sanna! Jag vet att du har henne och gillar henne. jag fick inget Irene i min senaste beställning. Hon var slut... Men jag ger mig inte, en dag ska hon bli min!

Kajalpennan! lol! Ja, det var ju tråkigt. Men hon finns hos H2T!

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-04-13 14:50:47

Hmm jag har så svårt att bestämma mig för vilka av nagellacken under den gågna veckan som jag gillat mest. Alla är så fina på sitt sätt. Men Suvi var faktiskt ett av de finare, loreal och maybellines var också väldigt fina. Kul att det inte bara är opi och chg som gör fina och bra nagellack.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-04-13 16:28:40

Japp, så det fick bli därifrån. Hade dock tänkt köpa 6 lack men det fick bli färre. För jag bara SKA ha electric eel :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-13 16:54:02

Emelie! Såg att du hittat dina favoriter! ;-)

Kajalpennan! Ja, men då får du anledning att beställa igen snart! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-15 23:03:35

Suvi är verkligen en storartad grand finale, så snygg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-16 06:25:19

Emma! Tycker jag med! ;-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela