Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Coconut Kiss

Publicerad 2008-05-21 16:29:06 i Naglar i lila,


En ljuvlig lila färg har Coconut Kiss från China Glaze. Det här är ett lack jag förälskade mig i när jag såg en notd gjord av Sofia på One Inch Nails. Genast beställde jag den och nu är den min!


Först trodde jag att färgen skulle vara ganska lik den hos Zoya Hope men det är en betydligt kallare, blåare, lila i Coconut Kiss. Jag måste säga att den här är såååå mycket vackrare! Glansen är enorm och skiftningarna mellan rödare och blåare toner i det lila är utsökt! Jag har njutit av att titta på mina vackra naglar idag och komplimangerna för lacket har formligen haglat! Och det är det värt, det här lacket! Det har bara kvaliteter. Formulan är av den "gamla" China Glaze typen med ett lite tjockare men ändå lättmålat lack som inte rinner, droppar eller kladdar utan lägger sig precis där man vill. Det behövs två lager och sedan är nageln täckt och glansen enastående. Det torkar fort, det blir inga penseldragsspår, det ger en jämn, perfekt yta. Jag kan inte nog lovorda Coconut Kiss! Tack Rocketqueen för att du gjorde det inlägg där du lyfte fram Sofias blogg, och tack Sofia för tipset och de frestande bilderna!

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-21 17:09:03

Hallelujahmoment. Vilket vackert lack, åh! Förstår att du fått ha paraply för alla komplimanger som regnat, flippat snyggt!:)



Som sagt, det här läggs på beställningslistan nu.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-21 17:21:11

Jag förstod att det var så snyggt! Jag har velat mellan en Zoya beställning och H2T. Nu blir det H2T där kommer definitiv Coconut Kiss.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-21 17:37:39

ååååå, jag har spanat in det där sen första gången jag beställde från H2T, men jag var lite orolig att det skulle torka sakta som mitt passion in the pacific gör ur samma kollektion. Jag undrar om det är bara min flaska som gör det:/ men jag gillar färgen.

CK ser ljuvlig ut och klär dej jättebra!

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-05-21 17:53:28

helt underbart fint:)

Postat av: Jenny
Publicerad 2008-05-21 18:13:34

Jag förstår att du lovordar det för det ser helt gudomligt ut :)

Jag tror jag måste lägga en beställning på H2T nästa vecka.

Postat av: Ika
Publicerad 2008-05-21 18:58:13

Wooooow!!! Jag hoppas verkligen mitt ex av det där lacket kommer hem snart! Sååååå läckert!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-05-21 19:22:44

Dina bilder är så mycket snyggare än mina! Du lyckades hitta den kallare tonen i lacket än vad jag gjorde dessutom. Passar dina naglar alldeles ypperligt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-21 20:14:45

Badbomben! Ja, lägg det på listan bums!



Sminkjante! Det här är definitivt ett lack att äga! Du kommer älska det!



Sanna! Jag är helt tokig i den här färgen nu! Så snygg! Du måste ha ett du med!



BbM! Ja! Jättesnyggt!



Jenny! Det låter som en plan! H2T är nog den plats jag shoppat mest från!



Ika! Ja, det hoppas jag med! Det är så fint!



Chaosophia! Men dina bilder visar ju den andra sidan av det! Lacket är ju både som på dina bilder och på mina, beroende på ljuset. Och jag tycker nog fortfarande att dina bilder är strået vassare om jag ska vara ärlig. Tusen tack för tipset i och med den notd:n! Jag hade aldrig kommmit på att köpa det annars.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-21 21:30:00

Åh! Så himla fint... det här kommer jag garanterat att köpa... jag har starka cravings för lila nagellack just nu, och denna verkar passa mig perfekt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-21 21:32:07

Emma! Jag rekomenderar den varmt! Det är verkligen ett kalaslack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-21 22:22:00

Ja den ser verkligen kalas ut! Är den ungefär som pizazz i färgen?

Postat av: Angela
Publicerad 2008-05-21 22:32:46

Vidunderligt vacker lila!

Ojoj.. jag får nog sluta titta på alla NOTD som finns för snart vill jag köpa alla lack jag ser.

Men den här färgen kan jag faktiskt helt ärligt säga att jag varit inne på att köpa tidigare. Å jag tror nog att de kan bli ett sånt hem klockat vid nästa h2t eller 8ty8 räd.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-22 06:29:26

Emma! Ingen aning. Jag har inte Pizazz.



Angela! Låter som en bra plan! Klicka hem den du! Och jag håller med, alla snygga notd gör en helt galen! Man vill ju bara ha mer och mer och mer!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-22 08:41:52

Men åh vilket otroligt vackert lack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-22 18:04:11

Linda! visst är det!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-22 18:42:52

Skojar du? Det kan väl inte vara möjligt att jag har en skugga från MAD som inte du har:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-22 20:31:30

Emma! Jag skojar inte! Men om mitt paypal funkade så skulle jag ha varenda en! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-22 21:07:03

Aha, det var det det hängde på... jag tyckte väl att det verkade konstigt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela