Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Summer for Shore - sammanfattning

Publicerad 2012-02-12 07:22:00 i Nagellack - kollektioner,

Sommaren 2003 släppte OPI en fantastisk liten kollektion med holografiska lack, Summer for Shore. De är lite frostiga i finishen men alla har en bedårande holoeffekt och det rosa och korallröda är härligt färgglada och absolut underskattade av dessa skönheter. De som man kanske talat mest om är Sand-erella, Blue Moon Lagoon och What's Dune. Det är svårt att förneka att Blue Moon Lagoon är min favorit, jag har till och med två flaskor av den, men Crim-Sun och Coral-Reef är goda tvåor. Jag gillar i och för sig alla dessa lack. De är mycket mer holografiska än mina bilder visar och någon gång i framtiden ska jag byta ut bilderna, men just nu ville jag visa alla på en gång eftersom jag diskuterat kollektionen med en forumkompis. De översta fyra bilderna togs på balkongen i starkt solljus och de hololack som är frostiga eller metalliska tappar ofta mycket av holoeffekten i allmänt skimmer på bilder tagna i sol.Trots att jag inte gör lacken rättvisa hoppas jag ni ska se vilken fin kollektion det är. Den bästa sommarkollektionen som OPI gjort!
Crim-Sun
Coral Reef
A Day at the Peach
Klicka för att stänga bilden
What's Dune (över NYX Pistachio)
Sand-erella
Blue Moon Lagoon över Misa Dirty Sexy Money

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-12 08:01:44

Oj vilken fin kollektion!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-02-12 08:16:58

Så många fina! Jag ska hålla ögonen öppna på ebay :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-12 08:23:05

Åh, jag skulle vilja ha alla dessa, du är en lyckost som äger hela kollektionen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-12 09:05:36

Jäklar, varför gör de inte såna kollektioner längre?! Upprörande verkligen. En alldeles fantastisk kollektion. Förstår varför det är din favorit. Jag håller fast vid Retro Fun men det är ju för att jag inte har de här lacken, jag hade lätt kunnat ändra mig:)

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-02-12 10:36:33

Åh, de är fina allihopa!

Själv har jag Blue Moon Lagoon, den är jättesöt (och bra matchning där med Dirty Sexy Money!)



Skulle minst vilja ha Sand-erella också!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-12 11:08:00

MNPO! Ja, den var fantastisk.



Kerstin! De är rätt dyra nu. Jag köpte de flesta av mina innan priserna började raka iväg.



Nailtastic! Ja, jag var snabb på att skaffa dem när jag väl fattat hur man handlar på eBay. ;D



Emma! Ja, man undrar ju varför de lagt ner holotillverkningen. Inte ens DS-lacken är ju holo längre.



Andrea! Ja, den är ljuvlig och väldigt fin både på egen hand och över ton-i-ton lack.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela