Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI A Day at the Peach

Publicerad 2011-06-16 07:11:00 i Naglar - holografiska lack,


Ljust persikorosa och holografiskt är A Day at the Peach från OPI Summer for Shore 2003. En legendarisk sommarkollektion me dsex nyanser av holografiska lack. Alla med samma "tunna" holo, väldigt fint skimmer och en lite diskretare blingighet än vissa andra hololack. Det är inte som MUS Greta eller Nfu Oh-lacken utan mer subtilt och mjukare.


Lacket är aningens skirt och kräver några lager vilket leder till en intryckning på ringingret då det inte torkar så snabbt när det blir lager på lager som här. Egentligen passar det bäst som layeringlack precis som sina syskon i kollektionen. Okej, Coral Ree klarar sig bra själv, men de andra mår inte dåligt av en kompis att vila över.

Det här är alla fall ett himla tjusigt lack även om färgen är lite mesigt persikorosa. Jag kan faktiskt tycka det är sätt och känna mig lite flickigt feminin när jag ser på mina händer. Detta trots att det smälter ihop med min hud på ett lite missklädsamt sätt.

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-06-16 08:16:16

Åh så fint! gillar både nyansen och holoskimret.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-06-16 08:59:41

Det var verkligen sött!

Postat av: Mína
Publicerad 2011-06-16 10:03:28

Beautiful!

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-06-16 16:42:50

Fantastiskt vackert!! Jag har aldrig varit speciellt rosa, men det här får mig att tänka om...

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-16 17:36:07

Ljusa rosa toner ser ofta lite mesiga ut tycker jag, men hololack är alltid underbara :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-16 17:47:23

Kerstin! Ja, det är himla fint!



Pamsan! När det är holo funkar det faktiskt till och med med sådana här färger.



Mina! It is!!



NailsbyNoir! Ja, holo är alltid holo...



Cactus! Ja, så är det!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-06-16 20:07:30

Ooh vilken söt och fin färg! Vill ha... men 2003.... Det är nog ganska svårt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-17 18:00:36

Annie! Ja, det är lite svårfunnet nu...

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-17 20:48:57

Det ser jättefint ut. Tänk vad många vackra hololack som har skapats...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-18 05:57:42

Emma! Ja, det finns en del...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-18 16:46:06

Som vanligt är det jättekul med holo, men samtidigt kan jag dra en lättnadens suck över att jag inte känner att jag också behöver jaga den här serien lack! Hade det varit normalpris så kanske jag hade varit mer intresserad, men hela serien är liksom lite för.. söt för mig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-19 07:34:19

Chaosophia! Jag vet, så kände jag med när jag köpte dem jag tyckte var snygga för en massa år sedan. Sen hade jag plötsligt merparten och ville liksom inte ha den ofullständig... :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela