Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dirty Sexy Money möter Blue Moon Lagoon

Publicerad 2009-02-22 11:07:59 i Naglar - holografiska lack,


Layering är svaret på mycket. Här ser ni skira OPI Blue Moon Lagoon över Misa Dirty Sexy Money.

Två lager av Blue Moon Lagoon. Tänker inte skriva så mycket om detta. Det är ett lager av Misa-lacket och så två lager av OPI, alltså. Det är ett skirt, holografiskt aqualack som är HTF. Mycket vackert, men vem orkar bygga färgen utan bas? nte jag. DSM är en perfekt bas för detta lack tycker jag.

Som alla holografiska lack så får det fart under lysrören:

Sen är det inte superholografiskt. Lite lagom bling.

Lite sommarkänsla i det, va?

Detalj!

De här bilderna tog jag i torsdags, nu är det söndag, samma lack kvar på naglarna. Det håller fantastiskt bra. Ska ta några bilder som jag uppdaterar med om en stund. Nu ska jag först läsa lite och slappa med katterna, men det kommer fler bilder här någon gång framöver. Lovar!

Här kommer de, nya bilder, tagna på femte dagen. Sen fick lacket falla av andra orsaker än slitage, för slitage finns inte...

Kommentarer

Postat av: merlyn
Publicerad 2009-02-22 11:20:25

gaah! riktigt jäkla grymt lack!! kram

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-02-22 14:24:42

jättesnyggt! gillar att färgen är lite smutsig, ja, det heter ju dirty, men det blir mer spännande så!

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2009-02-22 15:25:45

Vilka coola disconaglar! funderar starkt på att inte köra franskt imorn hos nagelteknologen utan kanske satsa på nåt lite tuffare som det här...

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-22 19:42:43

Grym kombo! Naglarna ser typ... blöta ut. Eller ja, som en lagun! ;b

Postat av: neglelakkmani
Publicerad 2009-02-22 20:06:33

Utrolig fin kombinasjon! :)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-22 20:29:05

Bra idé, det blev mycket snyggare! ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-22 20:47:45

Merlyn! Tycker jag med!



GQ! Ja, och det är verkligen en svårfångad färg!



Santa C! Gör det! Naglar ska vara kul!



Adrasteiah! Ja, faktiskt! Och jag har inte tröttnat än!



Neglelakkmani! Ja, jag tycker det blev riktigt snyggt!



Marie! Visst blev det! Och äntligen kan jag använda mitt skira Blue Moon Lagoon!



Postat av: suss
Publicerad 2009-02-22 21:20:00

Men gud så läckert, jag måste ineförskaffa mig ett halo snart alltså!

Postat av: Danni
Publicerad 2009-02-22 23:33:37

Väldigt tufft lack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-22 23:34:56

Här gjorde sig layering vansinngt bra! Mycket snyggare än vad dirty sexy money var på egen hand!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-23 11:02:29

Oj oj så snyggt det blev!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-23 11:18:00

Suss! Det tycker jag du ska göra!



Danni! Tack!



Emma! Ja, tycker jag med!



Alex! Ja, visst blev det!

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2009-02-23 19:47:59

Yay, nu blev jag ännu gladare för att Misa-lacket är på väg till mig - Blue Moon finns undangömt och väntar på att provas.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-02-23 21:05:27

Toppenresultat verkligen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-23 22:36:28

Pixelpig! Bra! Blue Moon Lagoon är fiiiiin!



Kajalpennan! Visst blev det fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela