Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

NYX Pistachio + OPI What's Dune

Publicerad 2011-06-04 19:16:00 i Naglar i blått,


Ännu ett av NYX nya lack, den här i en sorts hybridformula mellan jelly och kräm. Mycket trevligt att måla med och den jämnar ut sig fint på nageln. Tre lager på bilderna. Finns inte så mycket annat att säga. Aningens dammig blå mellan ljusblå och mellanblå. Himmelsblå men inte så klar. Hm, jag vet inte, blå kort och gott. Inget som får mig att tänka på pistage alla fall.


Sen är jag ju som jag är och så ville jag ha bling och min flaska What's Dune hade precis kommit och jag ville prova den på en gång. Så, här är manikyren med två lager What's Dune ovanpå.

Det är ett väldigt skirt lack med holografiskt skimmer i en mycket ljus bas. Den funkade inte alls över en så svag basfärg. Eller, ja, det blev helt enkelt inte så bra. Jag blev besviken men hoppas What's Dune ska vara fantastisk över något annat. Köpte den för att få Summer for Shore komplett och det är den kanske nu. Det här var inte något jag ville ha då, när lacken gick för 10 dollar, men nu när de kostar nästan 20, så ska jag få för mig att ha alla sex. Typiskt mig.

Siri var inte så imponerad hon heller...

Kommentarer

Postat av: viennettka
Publicerad 2011-06-04 21:32:45

What´s Dune is one of my favorites, but I used it just on white and black, so I should try more combination. Kiss for your cat :-*

Postat av: Viveka
Publicerad 2011-06-04 22:37:28

Vackra Siri! Hon struntar nog i dina ytligheter...men jag gillat dom. Synd att du väcker så mycket "köplusta" bara när du presenterar lacken så fint.....

Postat av: Nails By Desiré
Publicerad 2011-06-05 00:13:14

Wow villken snygg färg, detta måste ja skaffa! Älskar ljusblåa lack :) söt misse oxå :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-05 07:43:13

Vennettka! Yes, it looks so pretty in the bottle. I must try it over black to experience the full holo of it.



Viveka! Ja, men hon älskar att vara med och fota lack. What's Dune brydde hon sig dock inte om....



Nails by Desiré! Ja, NYX har en del fantastiska lack.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-06-05 11:09:26

Formulan i NYX-lacket verkar kanon! What's Dune hoppas jag få se även över annat sen :)

Postat av: Anja
Publicerad 2011-06-05 12:24:47

Du verkar ha så bra koll på gamla OPI-kollektioner, har du nåt tips på en bra sida på nätet som listar alla lack i gamla kollektioner? Jag har massa OPI-lack och vill sortera upp dom men många är så gamla att jag inte minns vilken kollektion dom kom i.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-05 14:11:12

Kerstin! Ja, någon bättre kombination hoppas jag på...



Anja! Det finns en sammanfattning över de flesta kollektionerna av en tjej. Frågan är vad det är för länk dit... Här kanske: http://opi-addict.livejournal.com/1039.html

Postat av: CC
Publicerad 2011-06-05 17:13:28

Vilken fin bild på Siri... hon ser ut som hon flirtar med ögat sådär :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-05 18:13:24

Lilla söta Siri! Vad fint hennes öga ser ut...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-05 21:44:19

CC! Ja, lite flirt, lite pirat. Hon är söt tycker jag, även om hon så klart var ännu sötare med två ögon. Men jag älskar ju båda mian flickor precis som de är.



Emma! Ja, det hon har kvar. ;D

Nej, jag ska inte skoja. Hon är söt. OCh hon var så uttråkad när jag tog bilden. Hon ville leka med flaskan på balkonggolvet men jag sa nej. :D

Postat av: Anonym
Publicerad 2011-06-06 12:38:24

Har inte din katt 2 ögon, eller har det bara ett? Det ser ut som om den bara har ett öga??

Har den 1 eller 2 ögon?

Postat av: Anonym
Publicerad 2011-06-06 12:39:20

Har katten bara ett öga?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-06 13:43:46

Anonym! Ja, katten har bara ett öga.

Postat av: Anonym
Publicerad 2011-06-06 19:16:58

Va synd! vad har hänt? :(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-06 20:04:04

Anonym! Om du söker på "siri" i bloggen så hittar du en hel del om det.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-07 09:37:21

En äkta piratkatt!



Lacket blev jag dock inte så värst imponerad av. Kanske det holografiska då, men jag tappade intresset vid "20 dollar"!

Postat av: Anonym
Publicerad 2011-06-07 20:00:24

Hur söker man i bloggen?!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-07 20:27:01

Chaosophia! Definitivt en liten pirat. :D

Jag betalade nog under 20 om man inte räknade in frakten, men med den så... Jag fattar egentligen inte varför för som sagt, när jag köpte de andra var jag inte intresserad av denna. Men den kan nog bli cool över ett mörkgrått eller svart krämlack.



Anonym! I den lilla sökrutan längst ner i menyn.

Postat av: Honi
Publicerad 2011-06-08 12:09:44

Vad söt hon är :) Lillrackaren. Lacket ser också fint ut, kanske skulle vara finare på svart!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela