Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ozotic Pro 513

Publicerad 2011-07-23 10:47:20 i Naglar - holografiska lack,


Jag har burit det här lacket i mer än 48 timmar, en för mig väldigt lång tid, och dessutom utan att lägga andra lack över det. Varför? Jo, för det är en fin färg och en fantastisk holografisk effekt. Och jag är lite lat. :D


Ozotic Pro 513 är en mellanlila med röd bas som kräver tre lager för full täckning men som i gengäld ger massor av holoregnbågar i princip i alla ljus och som håller väldigt bra dessutom. Manikyren fotades på sin andra dag och nu, när jag skriver detta, är det tredje dagen och inget slitage, inga avskavda tippar, ingen tipwear alls faktiskt. Som nytt. Då har jag ändå diskat massor (som vanligt utan handskar) och gjort nagellackssmycken, pillat med olika saker och använt händerna på alla sätt normalt. För den som är intresserad av vad jag har från bas till topp så är det alltså Seche Rebuild som stärkare och baslack, tre lager OP 513 och ett lager Seche Vite. Jag har dessutom Sally Hansens Nail Quencher Cuticle Cream på nageln och nagelbanden underst, för jag brukar göra så ibland och det spelar ju ingen roll när jag ändå lackar om så ofta, men det håller tydligen rätt bra ändå. Det är en sak jag aldrig hinner kolla liksom, för det brukar inte hinna flaga för mig oavsett vad jag har på naglarna så ofta är det lite kräm på naglarna. Inte alltid dock för då kanske inte mitt treatment-lack verkar och jag måste ha nagelstärkare regelbundet för annars blir mina naglar så in i bängen mjuka och skivar sig dessutom.

Vad mer kan jag säga? Det är ett enastående vackert lack och jag är inte den mest lilafrälsta flickan i världen. Det är definitivt det snyggaste lila holo jag äger. Dels älskar jag ju när det är rödbaserade lila och i den här finns det så mycket regnbåge att den lätt slår t.ex LOL och Wild at Heart som annars också är vackra. WaH är dock mörkare så de är kanske inte jämförbara egentligen. För den som är intresserad så är här en länk även till A England Lady of the Lake som också är mörkare men absolut inte i närheten av att vara lika holografisk som någon av de övriga jag nämnt. Jag borde göra en jämförelse med Glitter Gal Purple och OP 513 eftersom de påminner en del om varandra men den är inte på landet så det får anstå till en annan gång. För den som road av holografiska lack rekomenderar jag en tur i den kategorin då det finns massor, även många fler nyanser av lila, att hitta där. På rak arm så kan jag säga att OPI DS Original, Milani Hi-Res, SH Nail Prisms Purple Diamond, Nubar Treasure, ChG How about a Tumble och IDK med flera finns där, och mycket mer så klart i alla möjliga färger.

Jag har förresten gjort ett hänge med det här lacket också. Oh my, det är så vackert!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-23 11:00:13

Ååhhhh fint! Kan man hitta detta någonstans? Jag skulle helt klart behöva ett:)

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-07-23 11:58:39

Jättefint!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-23 12:13:55

Det här måste jag ha! Såååå fiiiint!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-07-23 13:06:33

jättefin färg !!!!!!!!!! ( Idag har jag knallorange ( depend) med guldglitter på

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-23 14:58:19

Håller helt med, det här är det snyggaste lila hololacket jag har också, helt underbart!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-23 15:18:35

Obeskrivligt vackert!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-07-23 19:47:43

Så vackert!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-07-23 20:21:08

Fruktansvärt snyggt!

Postat av: Sofia - Mode, foto & personligt
Publicerad 2011-07-23 21:32:49

fint :D

Postat av: CC
Publicerad 2011-07-23 21:41:18

kanske nåt för dig Sminkan, vet inte om du skulle gilla de här:

http://www.tradera.com/L-A-COLORS-Metallic-set-med-4-st-nagellack-ny-Color-craze-auktion_302682_136524605

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-24 09:36:30

Emma! Det finns hos Picture Polish.



Josephine! Ja, det är det!



Chaosophia! Du måste nog faktiskt det.



Liza! Det låter fint det med.



Cactus! En vinnare!



Nailtastic! Helt klart!



Roxcat! Ja, det är det!



Sanna! Ja, håller med!



Sofia! Ja, det är det.



CC! Jag köper dem från Cherry Culture vilket blir billigare ändå, tror jag. Men tack för tipset!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-07-24 14:40:22

Wow....otroligt fint. Måste komma ihåg att köpa Ozotic något tag framöver.

Ohh hänget vill jag se, låter otroligt fint!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-07-24 15:03:37

Åååååh! Så fint!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-07-24 18:32:56

Ack vad vackert! Min wish list börjar växa sig fruktansvärt lång nu....

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-25 09:51:54

Lina! Du kommer inte ångra dig!



Kerstin! Ja!!



Annie! Den här är värd att skaffa, jag lovar dig!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela