Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze LOL

Publicerad 2011-06-14 12:18:00 i Naglar - holografiska lack,


China Glaze LOL har jag köpt två gånger. Första gången vid årsskiftet 2007/2008 när kollektionen var ny. Då blev jag inte så imponerad av lacket och det slutade med att jag gav bort det till Rocketqueen. Jag förstod nog inte då hur ovanliga den här typen av lack skulle bli för då fanns ju alla de gamla fantastiska DS-lacken, alla SH Nail Prisms och ja, båda kollektionerna med hololack från China Glaze med. Sen hände ju något i hololandet och lack efter lack blev d/c och plötsligt även HTF. Jag gick ändå inte omkring och tänkte på LOL något speciellt. Jag hade ju inte gillat det så vad var grejen, liksom. Men när jag omvärderade DV8, som jag inte heller var så förtjust i från början så började jag fundera på om inte min syn på OMG!-kollektionens mörkare lack var annorlunda nu än då. Jag hade ju inte ens provat QT, till exempel, förän nu i vår när vi hade holoveckan. Den slog mig ju också med häpnad. Ja, nu börjar ni förstå vartåt det barkade för mig. EBay. Ett återköp alltså och den här gången inte för 2.5 dollar som de kostade back in the days, nej jag tror jag betalade 19 dollar...

Var det värt det, kanske ni undrar nu. Ja, jag tror det. Det är fortfarande bara ungefär som ett svenskt butikspris för ett China Glaze så jag tycker inte det var så farligt. Det är dessutom med mildare bick jag ser på lacket nu. Okej, i skugga blir det ett ganska tråkigt mellanlila och man ser inte det holografiska i den på håll egentligen, men jag kan se det och det räcker väl. Det kanske inte har tagit sIg in på topp fem lila men det är med på topp fem lila hololack. :D



Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-06-14 12:42:05

Knasboll som ger bort lack! ;) Längesen jag lackade med holo nu...dags snart känner jag, när jag ser dina bilder. :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-06-14 12:44:24

Det är ju dödsläckert! Och vad hände med Rocketqueen förresten, nån som hört av henne senaste året? Hon började väl jobba för MAC och gifte sig?

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-06-14 12:47:39

Tror att just det lacket såldes bara för ngn dag sedan på Tradera för runt 250:- så om du tröttnar finns det ett sätt att enkelt få tillbaka pengarna och mer :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-14 14:16:40

Tycker att LOL är rätt fantastisk, även om jag nu hittat ett lila holo som jag gillar ännu mer. ;D DV8 är nog fortfarande favoriten från den där kollektionen!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-06-14 16:18:00

Superfint! Synd att det inte är så lätt att få tag på nu...

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-06-14 16:46:28

Jeg er så ambivalent med disse OMG-lakkene... På den ene siden er de jo helt fantastiske i sollyset, men de er veldig kjedelige uten lys, så når det aldri er sol her, så får jeg jo aldri brukt dem...

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-14 18:50:48

Vill så himla gärna ha hela kollektionen, och LOL är fantastisk!

Postat av: Shamrock
Publicerad 2011-06-14 20:08:42

Det är ju jättesnyggt

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-14 20:27:30

Pamsan! Man lär sig av sina misstag. :D



Ninni! Jag vet inte, jag saknar henne också. Hon bara försvann...



Katrin! Ja, det har blivit helt galna priser...



Chaosophia! Ja, Det finns bättre lila hololack, men den här är ju mest "linear" av dem alla fall. Den och IDK.



Kerstin! Ja, det är tråkigt.



Solveig! Visst är det så. I full sol är de vackra men annars är de bra trista.



Cactus! Ja, jag har alla utom två.



Shamrock! Det är ju det!

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-06-14 20:42:12

När jag tänker efter tror jag att var den lila som gick för 325:- medans ett turkos hololack fr ChG var det som gick för 250:- Hjälp vad dyrt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-06-14 22:53:31

Visst är det helt galet hur känslor och tankar om ett/flera lack ändras med tiden och tillgängligheten. Vackert är det! Hoppas det en dag kommer liknande lack på marknaden.

Ångrar ihjäl att jag inte köpte alla:(

Postat av: Ami
Publicerad 2011-06-14 23:59:52

Vackert! Men jag som är lilatokig undrar självklart vilket lila resp lila hololack som är din favoriter.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-15 06:03:54

Katrin! Ja, de har verkligen blivit dyra.



Sanna! Ja, jag med. Jag skulle ha köpt alla OMG och alla Kaleidoscope och behållt dem. Alla.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-15 06:05:10

Ami! Det finns många fina lila men om vi pratar om holo så är de två andra på min lila topp tre dels Color Club Wild at Heart och dels det lila från Glitter Gal.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-15 06:06:49

Ami - igen! Glömde bort Sally Hansen Purple Diamond och OPI DS Original. De trängs där på topplistan de med.

Postat av: Ami
Publicerad 2011-06-15 12:10:38

Tack! Jag ska kolla in dem, antar att de finns i din blogg, och sedan ska jag ta mig en funderare över viilket lack som ska få flytta hem till mig.

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-06-15 18:27:49

Har velat ha detta länge men är för lat för att orka leta efter det. Trodde ju att CC Wild at Heart skulle vara holo men det är inte mitt överhuvudtaget. Synd men så är det. Undrar om hololack är svårare att göra 3-free? Att det är därför de försvunnit?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-15 20:44:01

Ami! Alla finns kankse inte i bloggen, några kan vara i arkivet... :D



Nailspotting! Jag tycker det är skittrist att Color Clubs alla holosar nu är duds. Dåligt av dem. Men de var ju B3F när de släpptes, även OMG!-lacken om jag minns rätt. De är ju inte så gamla, kollektionerna.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-17 20:44:59

Lilla Sminkan du är allt bra knäpp. Jag tycker det är jättefint, hade inte gett bort det alls, det är nog ditt största misstag. Men nog kan det verka lite knäppt att köpa ett lack så dyrt när du redan har haft det...

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-06-17 21:32:22

Jag har ju dålig koll på det där med 3-free :P Ja, verkligen dåligt med CC's lack. Jag har fyra stycken nu som alla är duds som uppenbarligen varit holos tidigare. Mycket trist.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-18 05:59:11

Emma! Men jag ångrar inte att jag köpte det igen, bara att jag gav bort det till att börja med.



Nailspotting! Verkligen tråkigt. Man litar ju inte på företaget då heller.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela