Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Nail Prisms Purple Diamond

Publicerad 2011-07-02 09:19:00 i Naglar - holografiska lack,


JAg förstår att ni snart börjar undra vad jag håller på med. Jag köpte ju en ny kamera, varför envisas jag med arkivinlägg? Jo, för jag har haft fullt upp de senaste dagarna och faktiskt ligger bilderna jag tagit på de senaste manikyrerna kvar i kameran och jag ska försöka redigera och få ut dem snart, men inte just nu. Istället får ni se något fint från arkivet. Sally Hansens Nail Prism var en magisk linje med nagellack, duokroma, multikroma, holografiska... Tyvärr finns de inte längre i tillverkning men tack och lov kan man ännu köpa dem billigt på eBay. Några dollar för dessa skönheter är faktiskt riktiga fyndpriser! Det här är t.ex superholografiska Purple Diamond. Den är väldigt lik OPI DS Original men den här kan man klicka hem för under 3 dollar. Alla fall när jag köpte den. Nu har tyvärr priserna börjat stiga lite även på dessa lack så vill man fynda kan det vara dags att börja se sig om efter dem.


Purple Diamond är alltså superholografiskt. Det är en mellanlila med regnbågar som kommer fram till och med i svagt ljus. Inte fullt så "linear" som OMG!-lacken, men väl i klass med, och av samma typ som, de allra bästa DS-lacken. Det ni ser är två tunna lager, den klarar sig lätt på ett lite flödigare lager, och den har inga appliceringsproblem som vissa har när lacket vill följa med på penseln när man målar andra lagret eller det blir kala fläckar ojämnheter. Den här glider på utan problem. Ett ypperligt lack!





Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-02 09:49:15

Damn den ser ju jättefin ut! Nu ångrar jag att jag inte köpte den när jag köpte Ruby Diamond... Den här var dyrare förresten, typ 10 dollar.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-07-02 09:51:50

Ah, vilken vacker dam! Jag är sugen på några holosar från Nail Prisms också. Har ju chockerande få holosar i min samling.

Postat av: Honi
Publicerad 2011-07-02 10:26:01

Men åhh du och nailtastic gör att jag blir mer och mer holoälskande. Senast jag shoppade ett holo på ebay var.. 5 minuter sedan! Det är ju så vackert!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-07-02 10:47:36

Jag misstänker att det blir den här kollektionen som får mig att komma över min eBay-skräck ;) Hur snyggt som helst!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-02 13:57:17

Emma! Du borde köpt den...



NAiltastic! Ja, du måste se till att utöka den delen av samlingen för holo är roligt!



Honi! Bra! Köp en till! :D



Cactus! Ja, det är bara att ta steget!

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-07-02 14:04:36

Jag måste nog också botanisera på e-bay. Det här hamnar direkt på önskelistan.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-02 14:18:38

NailsbyNoir! Ja, det måste du nog göra. Tänk på allt fantastiskt man kan hitta där!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-02 19:26:19

Ja kanske det. Men jag inbillar mig att jag har många lila holo så jag lät bli. Medger att det kanske var dumt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-02 21:56:12

Emma! Det är så sant, du har ju både CA och Golden Rose också, eller hur? Då kanske det kan räcka...

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-07-03 19:14:38

Nja, inte Golden Rose, det är ett annat märke, minns inte vad den heter men den är lila och väldigt holografisk. Så ja, jag klarar mig:) Har ju även Wild at Heart och lady of the lake...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-07-03 21:33:13

Emma! Tillsammans har vi nog mer än tjugo lila holosar... :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-07-04 10:10:21

Jag hoppade över den här medvetet när jag köpte de andra, men det berodde bara på priset... Nu ångrar jag mig lite, för det lär ju hinna bli ännu dyrare tills jag kan handla från ebay nästa gång! Suck.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela