Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Januari kavalkad

Publicerad 2009-01-31 17:19:53 i Kavalkad,

Januari måste vara en rekordmånad. Det ser ut som en miljon små eotd tillverkats och lagts upp! Att jag varit så produktiv! Så går det när man kör "dubbelt" under en vecka. Alla blomtemadagarna blev ju två. ;D
En ganska varierad och rolig månad också. Funderade på om jag inte skulle ha med naturtemaveckans makeuper här, men sen tänkte jag att vadå, de är ju månadens makeuper de med, även om de inte var ämnade för jobbet. Så, nu är det svårt att välja favoriter för mig. Jag säger att jag gillar orange den här månaden! Och rött! Ni då? Någon säskild favorit?
1.
2.
3.
4.
5.
6.
8.
9.
10.
11.
12.

13.
14.
15.
16.
17.
18.

Ljuvliga Emma gav oss några väldigt olika, men också tjusiga looker. Kanske är ändå vågen min favorit. Den är verklgen snygg! Men även den med cut crease tekniken är grym!  Eller båda ska jag väl säga. Se bara på tolkningen av Marianergraven! Ja, alla är fina på sina olika sätt. En poppig look i klara gula och rosa färger är väl inte fel! Vampyrbiten? Vem blir inte det när man sett Emma med röd eyeliner? OCh om vi snackar vampyrer så missar ni väl inte veckans boktema med en annan läcker röd och svart sminkning? Klicka upp miniatyrerna eller spana in hela hennes fotd genom att klicka på länkarna.

Kommentarer

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-01-31 17:31:52

Nummer 8 är min favorit. :)

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-01-31 17:38:52

Håller nog med om de orangea. Åh, jag skulle vilja ha ALLA dina ögon utskrivna på papper, in i en pärm, med beskrivningar bredvid. Då vore det ju bara att leta inspiration och sedan göra... Fast, inspiration kan jag ju få ändå...utan att veta exakt vad du använt, menar jag. Jag har ju egna skuggor som är liknande. Att inspirras är ju att göra ngt liknande, inte att göra exakt likadant. Hm, vilken bra idé som föddes precis just nu, under tiden jag skrev detta. Jag ska ha ett sminkan- album!!! För inspiration fantasilösa dagar!!! Tack!!! Kram

Postat av: Sara
Publicerad 2009-01-31 17:41:37

Hmm mina favvosar var nog nyponrosen (den första i rad 6) och så den sista i rad 17. Jag tyckte det var roligt att du använde så mycket rosa den här månaden, då det är min personliga favoritfärg!

Postat av: MissPurple
Publicerad 2009-01-31 17:52:40

Ooooh, det är så svårt! Så mycket ögongodis (haha, vad löjligt det blev där) så man storknar, att välja en favorit är i princip omöjligt, men mitt hjärta klappar lite extra för mittenbilderna på rad 1, 9, 12 och 14. Sen är det absolut jag har tyckt mindre om. Det är som sagt godis alltihop!

Kram

Postat av: MissPurple
Publicerad 2009-01-31 17:54:13

Absolut INGET jag tyckt mindre om menar jag så klart. Ibland går det lite för fort. KRAM

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-31 18:37:44

Det är massor, ja helt sjuka mängder snygg makeup här! Jag gillar många från Peacock-veckan. Och de orange och gula såklart, de dova grålila, den rosa med gul highligter och lila eyeliner är en favorit också! Ja, och de rödsvarta. Intensiva, kreativa och snygga makeuper alltihop!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-31 18:44:43

Mina favoriter bland dina makes:

Rad 2 bild 3

Rad 10 bild 1, bild 2 och bild 3 (yey för orange!)

Rad 13 bild 3

Rad 16 bild 3



Min favorit bland Emmas makes är klart rad 2 bild 2. Så otroligt häftiga övergångar med det blåa och det svarta.



Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-01-31 18:53:32

Rad 2, 6, 8, 10, 12, 16, 17 och 18 är finast! Mer detaljerat än så kan jag inte välja. ;D Eller jo, eftersom jag är så svag för gult blir den första på rad 8 storfavorit.

Av Emmas är Twilightsminkningen den som fick mig att dregla mest.

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-31 19:18:56

vilken kavalkad!! vintermånaden visar sig i den blå eyelinern som fått hänga på. det är så många som blev helt fantastiska den här månaden, jag kan faktiskt inte välja. jag skulle bara sitta och räkna upp de flesta, typ. ska bli spännande att se vad du kommer att hitta på i februari :)

Postat av: Leonie
Publicerad 2009-01-31 20:22:48

Ja den här månaden är det nästan omöjligt att välja ut en/några få favoriter.Mängder med olika varianter i ett fyrverkeri av färger,helt underbart.Du skänker färgenergi till det gråa januarislasket.Jag blev väldigt förtjust i eldsminkningen den var som en tavla.Vågen blev jag också extra imponerad av.1:a på andra raden och alla "blommorna" osv...



Emma: båda dina röd-svarta är kanon,du passar verkligen bra i dramatiska maker. Dessutom har du så cool uppsyn på alla dina bilder - kaxig,mystisk, förförisk och lite farlig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-31 20:35:10

Anonym! Tack!



C-I! Allt finns ju i bloggen med beskrivning. Bara att klicka upp en kavalkad, välja en bild och sen hitta den i dden månaden med beskrivning. :D

Vilken skugga är väl ointressant, en att veta vad som lagts hur och var. Sen kan man få samma resultat på hundra olika sätt. Och du har rätt, inspiration betyder inte att man kopierar någon annan.



Sara! Jag laddar lite för att ha en rosa vecka. Vi får se om det blir av...



Miss Purple! Vad roligt att du gillat dem! Jag ä själv nöjd med månaden. Blev mycket variation i färg och form. Kul!



Marie! Visst är det många som blev riktigt bra! tycker jag med. Och några som blev riktigt dåliga också. Men det bjude jag på. Det var en rolig månad!



Alex! Skojar du? Gillar du min snöstorm? Jag ä väl mindre förtjust i den, men lad om den uppskattas av någon. :D



Mimmi! Gult är roligt. Inte ofta jag kommer på att använda det, men det är faktiskt en häftig färg!



GQ! Jag kanske blir jättetråkig i februari. brukar ju vara så. Först upp sen ner, du vet, pendeln...



Leonie! Tack! Ja, jag tycker också det var en bra ånad. Eld-maken gillade jag också. OCh det du säger om Emma håller jag så himla med om!

Postat av: René
Publicerad 2009-01-31 21:26:42

Today I wanted to write my first post, and tell that I am looking forward to the January kavalkad since it was such a productive month, however you were faster. Indeed, a record month! Almost impossible to pick out favorites among so many eye-catching colors, but I'd say the whole flower week is outstanding.

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2009-01-31 22:10:59

Gillar den vänstra i rad 6 bäst! Gillar kombon rosa och grönt...

Postat av: smoochie
Publicerad 2009-01-31 22:14:47

Åååååh, kavalkaden är som ett konstverk ju - kan jag please få den utskriven på ett stort kvadratiskt glossy paper så att jag kan hänga upp den på väggen???



Jättesvårt att välja favvo, men skogsbranden är glowing(fniss), men sen är där ju peacockveckan, hmm får nog sova på saken...

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-01-31 22:31:26

Åh du milde, vilken månad. Det är helt underbart att scrolla förbi - det är ett myller av färg och härliga eyelinervingar! Jag älskar den orangea längst till höger på rad 10 men det finns många många många som är ruggigt snygga. Typ alla ;-)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-31 22:43:52

Jag gillar den efter som den är så annorlunda från de andra och faktiskt en jäkligt cool tolkning på temat, det går inte att få det mer rätt!

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-01-31 22:49:50

Definitivt nr 1 på rad 10! Den sticker verkligen ut! Och så gillar jag även nr 2 på rad 6! Och den gröna med gröna lösfrallor, woho! Äh, jag älskar alla men nr 1 på rad 10.. den du :D

Postat av: Suss
Publicerad 2009-02-01 02:16:11

du passar otroligt bra i mörkt så nr 1&5 är min favorit! Annars är stjärnfallet den absolut coolaste denna månad, och snygg är den också!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-01 08:29:27

René! Thank you. I enjoyed the lower week a lot. It was an energy boost with all the bright colors.



Santa C! Ja, det blev väl fint! Väldigt romantiskt på något sätt.



Smoochie! Hahaha, ja, den skulle kanske funka som planch. ;D

Jag gillar skogsbranden! Den är kraftfull! Men Peacock-veckan var ju bärbar.



Makeupoholic! Tack! Vad rar du är!



Alex! Du har rätt i det. Jag ska inte klaga på att den inte är vacker när den inte är en skönhetssminkning.



Marybeth! Ja, den är fin faktisk! Jag gillar rött! Och den är så enkel dessutom.



Suss! Tack! Jag har börjat se stjärnfallet som okej jag med... :D

Postat av: Suss
Publicerad 2009-02-01 11:12:53

haha duktig flicka! för det är strålande :)

Postat av: Desirée F
Publicerad 2009-02-01 13:04:55

Ettan på rad tio får mig att vilja beställa den röda skuggan och kopiera rakt av. Så det är väl min favorit. ;D

Postat av: merlyn
Publicerad 2009-02-01 13:09:15

riktigt härliga sminkningar, kan inte ens välja en favorit :D hihi kram

Postat av: CC
Publicerad 2009-02-01 13:33:49

Ja oj vad du varit produktiv!! Mycket fint här, men personliga favoriter är 16, 26, 32, 34, 38, 45, 50

(jag har helt enkelt räknat uppifrån vänster till höger hela vägen)



Av Emmas gillade jag nog den blåa bäst, cut crease.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-01 13:44:32

Suss! Visst är jag prouktiv! Så här mycket smink har jag aldrig visat på en månad förut, tror jag.



Desirée! Haha! Ja, det låter bra! Kör på den!



Merlyn! Tack!



CC! Tack! Många favoriter! Kul att höra! Och vilket tålamod du har med att sitta och räkna, jag blir helt snurrig...

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-01 14:36:15

Sminkan: Herregud så många!!!! Jag fattar inte att du har gjort så många, det är ju helt otroligt! Hurra för Sminkan! Ja jag är lite hurrig just nu, kanske är för att jag har varit och ätit semla:) Otroligt många fina också! mina favoriter är stjärnfallet, regnskogen och den röda blomsminkningen. Ha, du ser stjärnfallet är visst fint!



Alexlyndra: jag gillar också den! den blev himla fin...



Mimmi: Då är vi överens, jag tycker också att Twilightsminkningen är finast tror jag. Fin bild dessutom...



Leonie: tack! jag jag gillar mina svarta och röda faktsikt! Twilight allra mest tror jag... Och tack igen! vad kul att höra, nu blev jag riktigt glad!



CC: Ja jag gillar den med! Fast jag gillar Twilight ännu mer tror jag. Sen kommer den blå...

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2009-02-04 14:40:28

Har varit sjukt dålig på att kommentera det senaste, men jag älskar inte era maker mindre för det :) Gosh så mycket fina sminkningar! Svårt att välja favoriter får jag säga. Grymt förtjust i första på rad 3, första på rad 6 och och första på rad 13. Hela den temaveckan var ju helt fantastik iofs :)



Och Emma: älskar dina cut crease-maker, de båda röda makerna gör mig smått lyrisk, kan nog inte välja vilken jag tycker är finast!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-04 18:14:07

Sofia: Tack söta du, vad glad jag blir! Jag tycker också att de är fina:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-05 15:33:46

Tack alla för alla roliga, snälla, peppande och härliga kommentarer! Kram på er!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela