Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Temaveckan rött- FOTD av Emma

Publicerad 2009-01-18 00:50:39 i Emmas FOTD 2009,

För ett tag sen gjorde Purity en fantastisk snygg sminkning med Cut crease-tekniken. Jag föll omedelbart som en kägla och bestämde mig för att testa. Det tog ett tag, men jag är ju då inte alltid så snabb. Nu har jag i alla fall gjort en. Från början hade jag tänkt mig en i svart och vitt, men i brist på täckande vita skuggor högg jag istället en röd, eller ja egentligen två röda, vilket ju passade suveränt bra med tanke på Sminkans temavecka.


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Nude
Concealer under ögonen: Elemental Beauty Healing Concealer Bright Eyes

Concealer i ansiktet: Elemental Beauty Healing Concealer Bright Eyes

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MUS Carmel

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: MAC Paint Pot Bare Study
Ögonskuggor: MAC Danger Zone den röda, MUS East och Everyday Minerals Black

Highlighter: Viva la Diva 390

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner Black
Mascara: Mirenesse Secret Weapon Mascara

Kajal: Mac Factor Khol Pencil Black

Inliner: Mac Factor Khol Pencil Black

Lösögonfransar: H&M Medium, lim från Ardell

Läppar
Läppstift: Givenchy 715


Jag inledde själva ögonmakeupen med att sätta tejp längs med den yttre ögonvrån, ungefär i en sådan vinkel att den pekade upp mot mitt ögonbryn. På den rörliga delen av ögonlocket målade jag först med Danger Zone. Sen fick jag dock för mig att jag ville ha en mer blåröd färg, varpå jag plockade fram East. Globlinjen målade jag med Everyday Minerals svarta matta skugga Black. Idén var att det skulle var smalt inåt ögonvrån och bredare utåt ögat. Eftersom det hela kändes som en enda messig kladdig sörja så tänkte jag "rädda vad som räddas kan" och slängde på lösögonfransar. Efter det vände det faktiskt. Nu tycker jag att det blev ganska fint, även om linjerna inte blev tillnärmelsevis så distinkta som det var meningen. Nåja, det är väl bara att öva, för det är en kul look! Meningen är ju att man från och med globlinjen ska måla med en kontrasterande skugga och få en tydlig gräns. Purity var suverän på detta, jag var väl sådär.  Jag kladdade nog lite väl redan från början dessvärre. När jag gör detta igen, för det ska jag göra, så ska jag se till att begränsa färgen till själva ögonlocket. Min tanke var nu att det skulle ju ändå målas över, men tyvärr blev inte linjerna så bra och det röda går in i det svarta och vice versa på en del ställen. Fast det syns egentligen bara när jag blundar och hur ofta går man omkring och blundar bland folk. Sen blev det kanske lite mycket svart egentligen. men va tusan, det var ju första försöket och jag blev hyfsat nöjd ändå.

Kommentarer

Postat av: Rouaa
Publicerad 2009-01-18 00:54:33

tycker att det blev snyggt och inte alls för svart! Mer svart tack! :p

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-18 07:27:12

Men hallå! Det där är ju bland det snyggaste jag någonsin sett! Perfekt! Vad är du missnöjd med? Jag minns inte exakt hur Puritys såg ut, och hon är ju fena på det hon gör, men den här inspirerar mig enormt! Jag vill absolut se ut som du!

Och vilken tur att den blev röd och svart! Det tackar vi för! Ja, du vet redan hur många tomteluvor den får så jag säger ingenting. Galet snyggt! Galet!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-18 07:49:43

Jag tycker det är galet snyggt. Läckra färger och appliceringen med skarpa kanter gillar jag.

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-18 11:41:15

Läckert! Både färg och form! Måste testas någon dag =)

Postat av: Bio
Publicerad 2009-01-18 12:19:59

Toksnyggt!

Om ni inte testat så funkar tejp för den delen bra när man lyckats drälla skugga under ögonen, dutta med en liten tejpbit och det mesta försvinner (speciellt bra till glittriga skuggor)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-18 13:06:28

Så snyggt! Skarp make, me like!

Postat av: malin
Publicerad 2009-01-18 14:01:40

tjusigt, nästan som en sminkning jag gjorde förra veckan :D snyyyggt! svart och rött kan knappast bli fel :P kram malin

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-18 15:57:39

Suveränt första försök, tycker jag! Svart och rött, apläckert. Och eftersom det här ändå var ditt första försök så ser jag fram emot hur bra det blir när du känner att du fått in snitsen. ;) Skitsnyggt!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-01-18 19:29:48

Hur snyggt som helst! Förstår inte heller ditt missnöje:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-19 00:07:27

Rouaa: haha, vad bra! tack så mkt:)



Sminkan: Oj nu gör du mig generad. Tack så mkt snälla söta du! Jag blir väldigt glad av att få höra sånt ska du vet!



Sminkjante: tack! Vad kul att höra:)



Adrasteiah: ja det är en kul look faktiskt! Testa vet jag, skulle vara jättekul att se!



Bio: Tack så mkt! jag körde faktsikt med tejp under ögonen för att ta bort nerfallen skugga i den här sminkningen... det funkade riktigt bra!



Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-19 00:11:06

Råkade trycka på posta lite snabbt...



Alexlyndra: tack så mkt. vad glad jag blir!



malin: tack! Och vad kul! Ska spana in den! Nej jag håller med. svart och rött är en fin och effektfull kombination!



Chasophia: tack tack! ja som första försök så antar jag att det duger. men jag ska definitivt testa igen för det känns som en kul och lite spännande sminkning! Förhoppningsvis blir jag bättre på att fixa den också;)



Crazy nails: tack så mkt! haha, ja jag kanske får omvärdera då. Jag är nöjd med helheten egentligen, det är detaljerna som blev lite sådär.



Postat av: Purity
Publicerad 2009-01-19 00:50:14

Superfint, du fick till cut crease-looken riktigt bra! =)

Postat av: aja beautyblogger
Publicerad 2009-01-19 14:23:13

Du gör verkligen fina sminkningar!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-19 18:54:43

Purity: Tck så mkt! vad kul att du tycker det:) Lika fin som din är den ju dock knapast. men ska testa fler gånger för det vra kul...



Aja beautyblogger: Tack så mkt! Nu blev jag glad:)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-19 19:48:24

Otroligt läckert, måste testas!!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-20 00:01:35

Linda: ja testa! det vore askul att se. Och tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela