Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emmas tolkning av flodvågen

Publicerad 2009-01-22 00:07:05 i Emmas FOTD 2009,

Okej, här kommer min tolkning av flodvågen. Jag hade ett herrans besvär med den här sminkningen, skuggorn aville inte fastna vilket resulterade i att jag plockade fram fler skuggor och smutsade ner fler penslar. 14 stycken penslar och borstar använde jag, en riktig liten penselgris är vad jag är!


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Nude
Concealer under ögonen: Dream Mousse Concealer

Concealer i ansiktet: Elemental Beauty Healing Concealer Bright Eyes

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: Taylor Made Minerals Flush

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: MAC Paint Pot Bare Study
Ögonskuggor: MUC Peacock, MAC Pigment Blue, MAC Mineralize duo, Sea & Sky, den mörkblåa, MAD Minerals Cobolt och Jelly Pong Pong Dynamic Duo Cellulite Free den gröna delen

Highlighter: Isadora Gleaming Eyeshadow Silver White och L'oreal Platinum Real silver

Eyeliner: Indelileble Gel Eyeliner scuba Dive och MAC Fluidline Silverstroke
Mascara: L'oreal Beauty Tube double Extensions

Inliner: Collistar Professional Eye Pencil Nr 8

Läppar

Läppglans: Face Jasmine



Vad jag gjorde var egentligen bara att jag applicerade först Peacock och därefter Blue på den inre halvan av ögonlocket. Sea & Sky och Cobolt på den yttre halvan. Real Silver och Silver White som highlighter och lite av den mintgröna delen av Cellulite Free insuddad mellan det blå-turkosa och det silvervita fältet. Först ett streck med blå eyeliner längs med övre fransraden och därefter Silverstroke. Jag applicerade även en linje med silvertroke under ögat, och lät den smälta samman med den övre eyelinern. Dock vette sjutton om det syns på bilderna. Synd för det blev faktiskt fint i verkligheten. En av de sakerna jag gillar mest med den här sminkningen faktiskt, för annars blev den sådär... Nåja, jag lyckades fånga en del av flodvågens färger i alla fall.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-22 01:19:08

Underbart vackert!

Postat av: Elina - Den svenska blondinen i Florida
Publicerad 2009-01-22 02:32:24

Snyyyyyyggt!

Postat av: P'ssion Emelie
Publicerad 2009-01-22 05:22:49

Jättevackert! Och när det kommer till penslar så brukar jag också vara rätt duktig på att smutsa ner massvis! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-22 06:38:11

Men man ser ju silvret under ögat hur bra som helst! det här är ju en av vackraste du gjort! Ja älskar den! Du överträffar dig själv gång på gång! Den är mjuk men ändå intensiv, eyelinern är perfekt, du har tonat in färgena så himla fint i varandra. Hur kan du vara besviken? Vad är detmed den här veckan som gör folk helt tokiga? Mig med. Vi klagar och är missnöjda hela tiden, men egentliggen är det vi gör så himla bra!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-22 06:39:48

Underbara färger. Jag förstår inte att du är besviken men man är oftast själv sin starkaste kritiker.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-22 06:52:45

Förresten, färgerna är ren magi för dina ögon. Snacka grönögd!

Postat av: anna
Publicerad 2009-01-22 12:21:44

vad fint!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-22 16:21:27

Så fint! Jätte fina färger och passande till temat!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2009-01-22 19:44:15

eyelinern är to-die-for! Vackert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-22 20:09:11

Chaosophia: tack tack!



Elina: tack så mkt!



Emelie: tack! och vad skönt att höra:)



Sminkan: tack så mkt, du är ett gull! ja eyelinern är jag nöjd med faktsikt! Den är det bästa, ska göra om den fler gånger! ja du, kanske att vi jämför oss så mkt med varandra? svårt att bli nöjd med detta när jag sett Rouaas stjärnfall och din regnskog... jag vet, det är fånigt att jämföra sig med folk som man inte är ett dugg lika vare sig i utseende eller stil, men det är ändå svårt att komma ifrån. En anledning till att jag blev missnöjd är dock att jag hade otroligt svårt att få skuggorna att fästa. jag började kleta bare study ovanpå skuggorna mitt i, för inget fastnade. och jag vet:) Mkt grönögd blir jag:) fast skuggorna plockar fram det bruna i mina ögon med, det är fint tycker jag!



Sminkjante: tack så mkt! Och ja, du har så rätt i det! fast jag blev delvis missnöjd för att alla skuggor kändes så svårjobbade. Blev därför inte så intensivt som jag hade tänkt mig...



Anna: tack!



Alexlyndra: tack, vad kul att du tycker det!



badbomben: tack så mkt Badis. Jag gillar själv eyelinern!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela