Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emmas tolkning av Marianergraven

Publicerad 2009-01-25 22:47:47 i Emmas FOTD 2009,


Här kommer alltså min tolkning av Marianergraven. En Cut Crease-sminkning i turkosblått och svart. Här blir det lite bildspam, för jag tycker att denna blev fin, även om jag inte lyckats få linjerna riktigt så knivskarpa som jag önskar.

Hyn

Foundation: Elemental Beauty Nude
Concealer under ögonen: Clarins Instant Light 00

Concealer i ansiktet: Elemental Beauty Healing Concealer Bright Eyes

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Mineralize Blush Gentle

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Nars Eldorado 
Ögonskuggor: MUC Peacock, TMM Pop och MUS Pollution

Highlighter: Viva la Diva 390

Eyeliner: Maybelline Line Definer i svart

Kajal: MAC Feline

Mascara: Define-A-Lash Volume

Lösögonfransar: Depends singelfransar med tillhörande lim

Läppar

Läppstift: MAC Slimshine Bare



Precis som vid min förra Cut Crease sminkning så inledde jag med att sätta tejp i vinkel upp mot ögonbrynen och därefter körde jag igång med att måla ögonlocket i klara färger. Min tanke var att jag skulle använda Pop på den yttre delen och Peacock på den inre delen, för att få lite kontraster. Precis som i onsdags så hade jag dock problem med att få Peacock att samarbeta. Det gick visserligen bättre idag, men det fanns inte utrymme för skuggor som funkade halvbra då jag ville ha riktigt klara och intensiva färger på ögonlocket, för att skapa en kontrast mot det svarta i globlinjen. Jag målade därför med Pop över hela den rörliga delen av ögonlocket. Därefter tog jag Pollution från MUS och målade med i globlinjen, samt en bit upp. För att få en riktigt intensiv färg så valde jag att fylla i Pop med mer skugga och fuktad pensel, ett smart drag, för nu blev det riktigt tokintensivt. Efter att jag hade dragit bort tejpen så fäste jag några singelfransar från Depend längs med den yttre delen av fransraden och ungefär in till mitten av ögat. Jag målade sen en linje med Line Definer och lät eyelinern följa skuggornas kontur i yttre ögonvrån. Under ögat målade jag först med svart kajal och tryckte sedan fast lite Pollution även där. Kajalen applicerade jag även på vattenlinjen, alltså som en inliner. Mascara, rouge och läppstift och sen var det klart.   


Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-25 22:50:32

Enastående snyggt! Verkligen en sofistikerad look men ändå med färger som är lite djärvare. Dessutom är du grym på cut crease nu! Jag gillar verkligen din tolkning av graven! Elegant! Och snygg topp!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-25 23:02:59

Tack så mkt:) Ja det var kanon med ett tema, för jag hade aldrig valt dessa färger annars, men det blev ju fint. Ja du, jag har ju en del att lära, men det är kul, så jag kämpar på... Tack igen:)

Postat av: Susss
Publicerad 2009-01-25 23:42:06

så fin du är emma!

Postat av: Susss
Publicerad 2009-01-26 00:04:50

tack vad söt du är.. det som misslyckades var ju att glittret tog över alla skiftningar och att liquiden tog bort en massa färg :( Kan inte det är med mixing liquid :P

Postat av: Susss
Publicerad 2009-01-26 00:27:41

silver å svart är så gudomligt ihop! samma guld å svart.. namnam!

måste prova cut and crease någon gång, såg jävligt bra ut på dig!

Postat av: Lina
Publicerad 2009-01-26 00:43:07

Otroligt fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-26 01:13:58

Suss: tack så mkt! Ja testa vet jag, det är kul, fast frustrerande:)Och jäkligt läckert om man får det bra...



Lina: Tack:)

Postat av: badis
Publicerad 2009-01-26 06:20:20

wöw! du lyckades till 100%!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-26 08:47:30

Superduper. kanonsnyggt.

Postat av: Angela
Publicerad 2009-01-26 10:32:49

Jättesnygg tolkning. :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-26 11:09:34

snygg tolkning!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-26 11:10:04

Badis: tack så mkt:)



Sminkjante: Tack!



Angela: Tack, vad kul att höra!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-26 11:10:36

Sanna: Tack så mkt!

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-01-26 11:22:31

Ohh Emma va snyggt, gillar de skarpa kontrasterna oerhört...jag måste verkligen plocka fram min Pop, den är ju såå läcker!

Postat av: CC
Publicerad 2009-01-26 11:33:30

Läckert! jag gillar den starka blå färgen :) Hade faktiskt ingen aning om att den tekniken hette så, man lär sig nåt nytt varje dag ;) Jag körde nåt liknande på en modell häromdagen, fast åt andra hållet så att säga.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-26 17:17:04

Åh, vad snyggtt! Temat går inte att ta miste om med din make!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-26 17:53:57

Inthemake: tack så mkt! Ja det tycker jag att du ska göra, för Pop är ju himla läcker. dessutom gick det över förväntan att applicera den med fuktad pensel...



CC: tack! Ja den är fin. Inte jag heller förrän Purity gjorde en liknande. Jag visste inte ens att tekniken existerade...



Alexlundra: tack! vad kul, och vad bra:)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-26 20:07:36

Åhhhh verkligen undebart fint, älskar formen du lagt skuggorna, ursnyggt!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-26 23:59:09

Linda: tack så mkt raring!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela