Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Zara (och lite Sugar Yum Plum)

Publicerad 2008-12-11 16:13:28 i Naglar i lila,


Någon komenterade nagellacket i min mascararecension idag, och då vill jag ju genast visa upp det lite närmare. Ett enastående nagellack. Det är ur senaste Flourish-kollektionen från Zoya. Ett läckert litet lack som heter Zara. Ett ljuslila lack med hur mycket guldskimmer som helst. 

I dagsljus ser lacket ut så här! En ganska mjuk lila med lavendelton. Guldskimret finns där men är ändå ganska subtilt.
I elektriskt ljus blir skimret mycket tydligare.

Mer bilder:

Ganska fint, va? Faktiskt mycket finare än jag hade trott. Tre lager av lacket som torkar ganska segt. Jag lägger dessutom lagren lite för snabbt så det vill valla upp sig lite på långfingersnageln. Lite mer tid och tålamod hade gjort sig bra till det här lacket. Men som sagt, finare än jag någonsin hade trott.

Jag måste säga att det är en massa snygga lack i Flourish-kollektionen. Kalista och Cyma är mina favoriter men Zara kvalar nog in bland dem. Richelle är snygg men inte på mig och Shivon också. Det är fint skimmer i alla lacken. Mieko får vi vänta på tills den ljuva Rouaa orkar swatcha den. Just nu ligger det lacket på posten på väg till henne. Men här handlar det om Zara. Ljuva lilla lila Zara. Visst är hon söt!


Ja, vackert på egen hand, utan tvekan, men, jag sitter ju här och har tråkigt så det blev lite blingbling på. OPI har ett överlack med glitter som heter Sugar Yum Plum, det finns även som lack för den delen, överlacket är en glittrande historia som ska matcha det, och jag bestämde mig för att prova hur det skulle bli över Zara.

En liten gnisterkappa över Zara alltså, och inte alls så tokigt egentligen, även om Zara faktiskt var ännu vackrare på egen hand. ;D

 

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-12-11 16:27:16

Zara är ljuvlig! Har beställt henne och hoppas hon hinner komma innan jul :)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-11 16:29:31

Åh vad fint! Älskar skimret i Zara! Påminner mycket om skimret i Nightlife som jag har på tassarna nu. Det ger verkligen lacket det där lilla extra!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-11 18:29:55

Superläckert på dig, men jag skulle aldrig kunna ha det här lacket för sig. Kanske med något mörkt som bas, men det måste jag se först innan jag kan tro att det här kan fungera på mig.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-11 19:14:58

Riktigt snyggt faktiskt, både på egen hand och med OPI... fast måste erkänna att jag inte trodde att det var ett lack du skulle bli så förtjust i...

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-12-11 19:16:15

hihi du föll du med för henne! Jag tycker det är vansinnigt vackert!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-12-11 20:15:26

Vad fin Zara är på dej! Tycker att på mej såg den mest plastig ut och inte alls lika guldskimrande :/ Men fin ändå..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-11 20:53:50

Emelie! Mycket sötare än jag hade trott!



Adrasteiah! Ja, skimret är väldigt fint!



Chaosophia! Jag hade inte trott att jag skulle gilla det alls...



Emma! Inte jag heller!



C-N! Lustigt nog. Men det går nog över...;D



Ika! Ja, hon var söt på mig. Ovanligt faktiskt!

Postat av: Minimänniskan
Publicerad 2008-12-11 21:00:02

Åh, henne vill jag också lägga rabarber på! Var köper alla sina Soya-lack egentligen? Kommer detta innebära att jag behöver bli av med min Ebay-oskuld? Haha, Rouaa har hetsat mig lite men jag har liksom inte fått tummen ur än...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-11 22:01:49

Minimänniskan! Just detta har jag klickat hem från eay men det finns två bra och pålitliga webshoppar med Zoya i sortimentet:

http://uk.beverlybeaute.com/

och

http://www.nailderoyale.com/catalog/default.php

plus att Nail Mail nästa månad innehåller härlia Zoya-lack!

http://www.nailmail.se/

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-11 23:12:47

Åh, här är det läckra lacket igen! :D

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-11 23:31:27

OMG så fint!!! Underbart va ordet :o)

Postat av: Purity
Publicerad 2008-12-12 00:07:52

Menåååh, gud vilken vacker färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-12 08:50:48

RM! Ja, det är det



Linda! Haha, ja, det är fint!



Purity! Ja, färgen ä härlig

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-12-12 08:59:26

thihii, var det inte det där som du inte skulle ha;P Jag tycker att det är jättefint! guldskimret tar denna lila nyans till en helt annan nivå!

urläckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-12 12:01:05

Sanna! Ja, visst var det så. Men ibland överaskar man sig själv.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-12-13 14:09:07

Åh, vilken underbar färg! Håller dock med om att det var finare utan överlacket, det diskret guldiga skimret var ursnyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela