Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Richelle

Publicerad 2008-11-12 18:35:25 i Naglar i guld, koppar, brons,


Zoya Richelle är från den nya Flourish kollektionen. Det är ett lack som ser ut som MAC-pigmentet Rushmetal ungefär. En guldig nyans med kopparlyster. Mycket skimmer!

Som ni ser är det mycket rödguldigt, lite orangeton nästan. I flaskan ser färgen underbart varm och härlig ut. På naglarna ser det gräsligt ut. I alla fall på mina naglar. Mina händer ser lika rosa ut som OPI-grisen eller varför inte Miss Piggy. Och när vi är inne på Mupparna så vill jag, om detta lack, säga som den svenska kocken: "Bort! Bort! Bort!"

Bilder med blixt. Den orangeton jag pratar om syns tydligt.

Och här ser ni Miss Piggy i all sin prakt... Fatta hur rosa jag ser ut! Det är gräsligt! Jag kan inte ha kvar detta lack i en enda sekund. Nej! Det blir till att byta, och det genast! Att jag stått ut hela dagen idag är ofattbart och kan bara skyllas på min trötthet igår. Men nu är det slut, jag ska ta bort det och byta ut det. Mot vad? Vet inte. Om Emma är snabb nu så kanske hon hinner bestämma, annars blir det mitt val! ;D

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-11-12 18:39:57

Jag byter gärna denna också ;) Om jag hittar något som du vill ha..

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-11-12 19:25:23

Åh, byt bort det till mig! Den är goooorgeous!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-11-12 20:00:05

Ååååh, det här lacket har jag drägglat över hur länge som helst! Du får nog ha utlottning om vem som ska få äran att byta till sej lacket! ;)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-12 20:19:45

Jag tycker också det är skitläckert! Ser ut som flytande metall!

Postat av: RM
Publicerad 2008-11-12 20:20:27

Wow, fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-12 20:51:08

Jag tycker faktiskt att det ser jättefint ut! Just som flytande metall som Adrasteiah säger. När jag såg detta lack tänkte jag faktiskt att detta kunde vara en guldig motsvarighet till trixie. Synd att du inte gillade den, men kul för mig... Hoppas att jag passar bättre i grisrosa;)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-11-12 21:01:30

Jag tycker det är läckert, men jag förstår att det inte passar din rosa hudton.

Och jag vet verkligen vad trötthet kan göra, mina naglar har varit helt vansinnigt lackade den senaste tiden. Kasst med lager så dom har varit helt flammiga och målat utanför.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-11-12 21:04:29

åh jag tycker de är ursnyggt, första tanken va att naglarna ser ut som små guldklimpar!!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-11-12 21:08:14

Nej, BYT BORT DEN TILL MIG!!!! Haha, äsch.. åh. :/ Jag är för seg. Jag tycker fortfarande att det ser apläckert ut, och tänker inte ett dugg på att din hud kanske ser för rosa ut. Jag märker inte av det ett dugg, för jag blir bländande förtjust i lacket istället.

Postat av: Ika
Publicerad 2008-11-12 21:43:47

Jag var tvungen att klicka hem Richelle själv nu, såg att de har fått in den vid Beverly Beaute :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-12 21:49:57

Emelie! Lovade bort den till Emma! ;D



RQ! Nope, den är Emmas! ;D



Ika! Ja, om det inte redan hade varit bortlovat!



Adrasteiah! Färgen är underbar, men inte på mig.



RM! Ja! Men nej, inte på mig.



Emma! hoppas jag också! ;D



C_N! Ja, och det blir inte bättre...



Linda! jodå, små guldklimpar ser de definitvt ut som...



Chaosophia! Haha! Okej, hade jag haft ett till hade det varit ditt. Men det var redan bortlovat till Emma innan jag ens lade upp bilderna.



Ika! Okej! Hoppas du kommer gilla henne!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-11-12 23:04:27

Åh, jag kommer inte att gilla lacket, jag kommer att älska det! Du vet ju hur svag jag är för guld! Du vet, typ ge mej nåt guldfärgat smink eller lack (eller nåt som smakar eller doftar choklad) och jag är din för evigt! ;) Konstigt nog gillar jag bara silversmycken...

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-11-12 23:21:37

:O jag tycker den är skitsnygg!

Jag måste ha det där!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-11-13 01:12:35

Det var faktist skitsnyggt, men om du inte trivs i det, så gör du inte helt enkelt. precis som jag sa i telefonluren. :)

puss!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-13 06:08:40

Ika! Haha! Okej! Då blir du lycklig med Richelle!



Sanna! Ja, det är fint. Men som sagt, inte på mig.



Rouaa! Men hudtonen! Tycker du inte jag är extra, extra rosa? Hu!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-11-13 08:41:40

nah. det är så fint på dig att det inte spelar nån roll. tihi.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-11-13 13:12:35

Ibland är en färg helt fel mot hudtonen. DV8 som jag älskar såg förfärligt ut på mig. Snyft!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-13 18:16:23

Rouaa! Äsch, och nu har jag redan packat ner det i kuvertet till emma...



Sminkjante! Ja, ibland är det bara så...

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-11-13 23:09:22

Underbart lack som är på väg hem till mig just nu.



Jag är lite gulare än du (äsch, varför frisera sanningen, jag är gula febern jämförd med din rosenrosa skönhet.. :-)

Det har både för och nackdelar, kanske sitter Richelle bättre hos mig. Å andra sidan är ju Miss Piggy min största idol alla kategorier så får du Piggy-vibbar, för guds skull, behåll lacket och börja träna på att slänga med håret på typiskt Miss Piggy-vis. Du vet, efter det är det bara en näs- operation och en blondering som fattas.. ;-)



Alltså hela kommentaren bygger på att jag avgudar Miss Piggy.. så jag hoppas jag inte trampat på nån känslig liten grisfot (som dessutom är en fantastisk delikatess, men där hamnade jag visst rejält OT!)



Oink, Oink säger din trogna läsare Pixelpig (som har en oklar koppling till de små skära (alltså inte tår eller fingrar utan såna med knorr, det avslöjar namnet. eller hur?

Kram, nästa vecka är jag oplanerat ledig - det kan leda till sådana här euforiska utlägg på annars seriösa bloggar. ;-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela