Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Shivon

Publicerad 2008-11-15 20:37:28 i Naglar i övriga färger,

Vi fortsätter Sminkans galna nagellackslördag!! Yay! Hurra! Ni kan inte få något annat eftersom jag är helt osminkad och faktiskt mår lite illa också. Men jag har varit på stan och jagat Viva la Diva-paletter i massor. Rouaa och jag har samarbetet, hon ringde runt från Skåne till olika Kicks och Lindex i Stockholm och jag pinnade iväg och handlade där det fortfarande fanns saker kvar. Det gör inte det överallt, nämligen. Men, Ika, jag har din palett i tryggt förvar! ;D
Och min med! Eller, ska jag vara ärlig, mina. Jag har både den svarta och den rosa. Ja, jag gillar Viva la Diva. Så? Man måste få ge sig själv en julklapp nu och då...
Men, tillbaka till den stora nagellacksfesten!

Zoya Shivon från Flourish kollektionen är något bättre på mig än Richelle, men inte bra. Den påminner en hel del om OPI Ruble for your thoughts men kopprigare och dovare. Det en bränd orangeton som bas i lacket, något som inte är särskilt smickrande för mina naturliga toner på hud och hår, men, jag gillar omväxling och det tar inte fram det allra mest rosa i mina fingrar, tack och lov.

Det är lättlackat och har bra pensel och formula. Flyter ut väl över nageln, täcker med ett lager, nästan i alla fall. Jag tog två för djupets skull. Inte så tokigt faktiskt, om man tänker på det. Lystern i färgen är underbar dessutom. Skulle färgen klaffa perfekt med hudtonen skulle man ha en riktigt läcker, glödande skönhet.

Titta på lystern!

Här ser ni den under ett lysrör, på bilderna ovanför under en vanlig lampa. I det kallare lysrörsljuset plockas en persikoton upp men mest blir det rostrött. I varmare ljus ser det kopparaktigt ut. Det är inte helt olikt mitt gamla Zoya Pru.

Ja, döm själva, snyggt eller inte, jag vet inte. det blir nog inte det lack jag plockar fram oftast ur lacklådan. Det känns lite tidigt, ja, 80-tal. Lite solpuder på kruka, terracottarouge och läppstift. Sprayade ving-luggar. Kan vara precis i skarven mot 90-talet till och med. De terracottasvampade väggarnas tid...

Sen hade jag lovat Emma att ha Tingeling stämplad på nageln. Okej, här kommer hon.

Det blev inget bra så den manikyren skrotades. Snabbt.

Kommentarer

Postat av: Purity
Publicerad 2008-11-15 20:58:09

Gud sicken vacker färg! Vilken glöd!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-15 21:14:40

Jag tycker att det är fint och tingeling är söt! fast jag förstår samtidigt varför du är tveksam, inte den mest smickrande färgen för rosa tjejer...

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-15 21:15:47

Jag kan tänka mig att det gör sig bäst på någon med lite varmare hudton, men det var ändå riktigt vackert! Jag är förtjust i allt som skimrar i mer än en nyans, det blir mer spännande då! =)

Postat av: Ika
Publicerad 2008-11-15 22:35:00

Åååh, vad underbart att du har fixat paletten! Och stort tack till Rouaa också för att ni samarbetat! :) Snyggt lack, förresten, härligt skimmer i det :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-11-15 23:15:26

Ja, på en rödhårig person med härliga fräknar hade detta lack varit helt fantastiskt! Själv skulle jag inte se klok ut i det men färgen i sig är fin.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-11-15 23:47:12

Terracotta färgade väggar får mig att bara vilja vända om, usch :P Men färgen i sig kan vara okej,denna är faktiskt fin, synd bara att jag inte klär i det alls :P Har försökt men det vill sig inte..

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-11-16 01:55:34

Ok denna gillade jag faktist!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-16 09:21:03

Purity! Ja, färgen är fin!



Emma! Nej, precis. Men jag har andra i samma färgspann. Svåra men snygga.



Adrasteiah! Så är det. Då är ändå den här mer bärbar än syrran Richelle...



Ika! både palett och nagellack finns på mitt skrivbord nu!



Ninni! Ja, eller någon med mörkare hudton. På mig blir det fel, men jag gillar det ändå.



Linda! Jag vet vad du menar.



Rouaa! Ja, den är fin. Men samtidigt inte.




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela