Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Mirrors Hösten 2011

Publicerad 2011-08-23 21:10:26 i Nagellack - kollektioner,


Här ser ni hela kollektionen i sin kartong. Jag hade inte köpt den själv i dess helhet, jag faller inte riktigt för den här kollektionen, men jag är glad att jag har den ändå. Jag fick halva kollektionen i kompensation för en sen leverans av min eBaysäljare, Le Polish Boutique. Det är bra kundservice! Jag har handlat hos henne i flera år och ganska mycket, men hade inte förväntat mig den generositeten. Här kommer en recap på alla lacken jag visat. Alla är swatchade med två lager, inget överlack eller underlack. Lackens egenskaper är alltså bra. Mina tre favoriter är Marina, Tao och Jem men Jem är väldigt lik Valerie från Flames-kollektionen som kom förra vintern och Valerie är mycket vackrare så måste man välja är det henne jag tar. Men jag behöver ju inte välja... :D

Nimue

Neeka

Tao

Marina

Yara

Jem

Bonus, från Smoke, kollektionen med höstlack i krämfinish som kom samtiigt med Mirrors:

Dree

Pamsan skojade med mig och sa att jag var bitter på Zoyas höstkollektion 2011. Det är jag kanske också för inget av lacken sticker ut så himla mycket. Hade Yara och Neeka haft samma sparkle-finish som lacken i förra höstens Wicked-kollektion hade de definitivt fallit mig mer på läppen. Dree hade jag älskat sönder för ett år sedan men nu har jag så många av den här bruntonade gröna och den sticker inte ut så speciellt. Marina och Tao är snygga men inga showstoppers. Det kunde ha varit roligare helt enkelt. Jag har högre krav på Zoya. Men vad förväntar man sig ett år som detta då de flesta höstkollektioner varit väldigt trista och oinspirerande. Synd, för hösten är min årstid. Bästa tiden på året infaller mellan september och slutet av november, precis innan snön faller. Jag längtar till den riktiga hösten nu. Sommaren är så lång och solig och ... ljus. Jobbigt för en gammal svartrockare. Jag vill helst bli inlämnad på sommarförvaring någonstans där det är mörkt och svalt. ;D

Kommentarer

Postat av: feline
Publicerad 2011-08-24 12:47:13

Börjar luta åt att jag bara skaffar Yara (baraföratt). Tror t o m jag hoppar Neeka och Jem. Faktiskt. Å andra sidan ahr jag inte ens skaffat något av Zoyas sommarlack ännu...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-24 15:43:03

Feline! Sommarlacken är mer värda att investera i, tycker jag.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-24 20:24:34

Alla kanske sparar sitt krut till vinterkollektionerna? Varför de skulle göra det vet jag visserligen inte, för det är ju bara onödigt. Tycker i alla fall att Zoyas höstkollektion krossar de andra från de stora bolagen! Kanske inte så överdrivet mycket för just färgerna, men i kombination med de bra egenskaperna som deras lack i princip alltid har så är de storvinnarna här för min del.



Säg gärna till om du hittar någon bra sommarförvaring, för jag är också i stort behov av något sådant!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-24 20:49:58

Chaosophia! Jag håller med om att de vinner vad gäller formula. Kanske färger med. OPI gjorde ju inte mycket väsen av sig med sin trista och China Glaze har ju i och för sig några fullträffar men rätt många rätt tråkiga de med, fast jag tror de vinner med sin Skyscraper alla fall...



Sommarförvaring hos en körsnär kankse? I kylrummet bland alla pälsarna? Men det skulle kännas lite obehagligt att hänga med en massa döda djur. Sorgligt, liksom. Men behagligt klimat.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-08-25 12:36:22

... och jag gillar dem alla, tycker om de grå dämpade tonerna som alla har utom Jem då! Om jag inte var en eBay-rudis skulle jag klicka hem allihopa bums!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-08-25 13:06:14

... och nu gjorde jag just det. Nån gång ska ju vara den första!! :-)

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-08-25 13:28:43

Kul att vi gillade samma lack för en gångs skull. ^^

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-25 17:56:09

Makeupoholic! Grattis till ett bra köp, för dig kommer de funka galant! Det är dessutom grym formula på lacken så du får kvalitet i varje penseldrag!



Sarah! Har vi ofta olika smak?

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-08-26 08:56:08

Ja jag tror det är helt rätt färger för min smak faktiskt!! Ska bli grymt spännande att testa Zoya, jag har ju tänkt på det i flera år nu men eftersom de inte finns i de "vanliga" webshoparna jag brukar handla har det liksom inte blivit av. Men nu när du tipsade om en specifik säljare som du är nöjd med och de här dessutom ropar mitt namn - då hittade jag ingen ursäkt längre :-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela