Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Nimue

Publicerad 2011-08-20 18:17:44 i Naglar i lila,


Nimue är ett av lacken i årets höstkollektion Mirrors från Zoya. Jag beställde fyra av lacken från Smoke&Mirrors, ett från Smoke, Dree, och så tre från Mirrors, Yara, Tao och Marina. Min vanliga eBay-säljare var på semester och fick iväg paketet senare än väntat, ca 2 veckor efter beställningen, så som plåster på såren överraskade hon mig med hela Mirrors-kollektionen! Väldigt roligt! Jag brukar alltid köpa fulla set av Zoya men i år var jag inte så imponerad av färgerna så jag hade valt russin ur kakan men nu har jag alltså alla skimmerlacken!

Jag beslöt swatcha dem alla så jag fick se vilka jag gillade bäst och om mina russin verkligen hade varit rätt köp. Det första jag provade var alltså detta. Jag trodde det skulle vara ljusare än vad det är. Färgen är mellanmörk skulle jag säga. En gråtonad lila med skimmer som ligger på gränsen till frost, precis som sommarens nudelack Shay, Pandora och Minka. Jag kan inte säga att jag är speciellt förtjust i Nimue. En ganska trist lila tycker jag faktiskt, men jag är så glad att jag fick den av min supersnälla säljare! Det lönar sig att vara stamkund! :D

Jag swatchade alla med två lager, inget bas- eller överlack. Torktiden verkar vara helt okej för efter fotosessionen var de redan halvtorra men om de djuptorkar snabbt vet jag inte.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-20 18:36:45

Nja, du har rätt, det ser rätt trist ut. Skönt, då behöver jag inte ångra att jag hoppade detta.

Postat av: Lina
Publicerad 2011-08-20 19:05:56

Inte så intressant lack faktiskt, då kan jag ta bort det från min lista!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-20 19:35:28

Nailtastic! definitivt inget att ångra.



Lina! Japp, stryk det och köp något snyggt istället. :D

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2011-08-20 19:57:17

Haha nämen, jag som blev lite kär! Så neutralt och vackert på samma gång, lite sällsamt sådär.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-08-20 20:47:37

Ja jag tycker nog också att det var en ovanlig och vacker nyans av lila - jag tilltalas av att den drar så mycket åt grått!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-20 21:26:07

Wow, generöst! Det här är visserligen ingen kollektion jag går i spinn över, men schyst att du fick den gratis! Dessutom känns det lyx med hela kollektioner...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-20 21:40:25

Viola! Jaså? Jag tycker det bästa med den är namnet.



Makeupoholic! Hmmm... Nja. Nej. Inte min smak.



Emma! Jag fick ju i och för sig inte hela kollektionen, men halva. Mycket generöst, ja! :D

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-20 23:35:41

Om man inte är svag för lila så är det här nog ingen hit... jag blev så kär i finishen :)

Det är för övrigt väldigt intressant och roligt att se vad andra tycker om samma lack som man just testat :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-21 07:39:51

Cactus! Ja, finishen är det bästa just för att den är frost men inte gammaldags frost.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-21 14:08:40

Ja nej sant, den är väl indelad i två, men iaf...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-21 16:13:16

Emma! Nej, så menade jag inte, jag har bara Mirrors-delen. Jag hade beställt Yara, Tao och Marina men fick Jem, Neeka och Nimue också. Så menade jag.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-22 00:43:12

Men hjälp vad generöst! Jag beställde också från henne och fick vänta rätt länge, men inte fick jag någon hel kollektion jag inte.. Istället glömde hon packa ner ett utav lacken. Haha.



Och jag håller med om att Nimue är rätt trist. Är väldigt nöjd över att jag inte beställde med detta.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-22 06:39:48

Chaosophia! Ja, jag hade tur! Är så himla glad! Har du fått det felande lacket än? Hon kanske skickar någon kompensation då? Jag har handlat mycket från henne, både Zoya, Essie och KleanColor innan jag upptäckte Beauty Joint, så hon kanske ser mig som stamkund?

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-22 10:33:46

Ja, jag tänkte också att hon ser dig som en stamkund! Jag har definitivt inte beställt från henne lika många gånger som du har. Lite avundsjuk är jag förstås, men jag är inte missunsam eller bitter (bara för att klargöra!).

Och nej, jag har faktiskt inte fått det än! Hoppas och tror att det kommer idag. Hon brukar ju i alla fall skicka med Zoya+ remover ibland. :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela