Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Jem

Publicerad 2011-08-22 06:42:17 i Naglar i lila,


Vi slänger ut det sista av mina swatch-inlägg av Zoya Mirrors när jag ändå är på gång. Jem blev en positiv överaskning för mig. Jag hade inte beställt den utan fick den ändå, som tack för att jag väntade lite extra länge med min leverans. Jem är väldigt likt Valerie så jag hade inte tänkt köpa den, men Valerie är ett lack med grövre skimmerpartiklar än Jem så de är inte identiska. Det här är dessutom mer rosa än Valerie. Båda är oerhört fina så jag är jätteglad över Jem!


Som ni ser är det en mörklila bas med glassflecks i guld och magentarosa. Här är det två lager utan över- eller underlack och jag tror ett överlack skulle göra det vackrare. Det finns lite av en matthet i ytan annars. Helt klart var detta en av höjdarna i kollektionen så funderar ni på Mirrors, glöm inte Jem. Jem, Marina och Tao är mina tre favoriter.

Kommentarer

Postat av: Chaosbutterfly
Publicerad 2011-08-22 07:44:48

This is so lovely! I love the flecks of shimmer.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-08-22 09:33:58

Ja det här är grymt fint!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-08-22 09:58:30

Fint! Får mig att tänka på svarta vinbär :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-22 10:28:32

Jag älskar hur det här lacket ter sig! På alla sätt och vis!

Du tycker inte att den här räknas lite som en showstopper? :)

Postat av: Linda
Publicerad 2011-08-22 11:12:27

Ja, Jem var ju ritigt snygg!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-22 11:32:05

Jag tyckte Valerie var snyggare, det här känns som Valeries bleka syster, snygg ändå så klart men jag behövde inte båda egentligen :p

Postat av: Marie Dahlberg
Publicerad 2011-08-22 12:39:43

Jätte jätte snyggt!

Postat av: Karusell
Publicerad 2011-08-22 12:47:49

Jättefint! Fast jag vet inte om jag känner mig så höstig än. :D

Postat av: CC
Publicerad 2011-08-22 18:06:20

Supersnyggt!! My kind of color ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-22 18:15:56

Chaosbutterfly! Yes, it is really pretty!



Makeupoholic! Absolut ett superfint lack!



Kerstin! Jaså? Ja, kankse om man mosat dem på en vit linneduk...



Chaosophia! Nej, ingen showstopper eftersom Valerie släppts tidigare och är samma sak men på anabola steroider, eller hur man nu ska säga. :D



Linda! Ja, jättefin!



Cactus! Klart Valerie är snyggare, den är ju så mycket mer "sparkly"!



Marie! Ja, väldigt fint!



Karusell! Inte? Jag känner mig supersugen på murrigt och vampigt.



CC! Ja, den skulle klä dig.

Postat av: Agneta - My Nail Mania
Publicerad 2011-08-22 18:48:12

Det här lacket är verkligen underbart! Det står på min önskelista och jag villvillvill ha det nu :)

Postat av: Maja
Publicerad 2011-08-23 15:59:00

Fint, men eftersom jag har Valerie känner jag inte riktigt att jag behöver denna :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela