Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Yara

Publicerad 2011-08-21 11:52:00 i Naglar i grönt,


Zoya Mirrors är en besvikelse i mina ögon. Yara, som jag hoppades skulle vara den olivgröna motsvarigheten till Edyta, om än kanske inte så glittrig som Ivanka eller Apple, är inte något annat än ett rätt vanligt glassfleck. Olivgrön bas med gråton och så en "normalmängd" flecks i guld. Inte alls spektakulär som jag hade hoppats. Tråkig rent av...

Ni ser på detaljbilden att den inte alls är lika fylld med glassfleckglitter som Zoyas lack ur Glitterati, Sparkle, Sunshne, Flames eller Wicked. Nä, det är kan man få från vilket märke som helst. Inte i närheten av vad Zoya normalt skapar. Buuuu! Buuuuu! Ska jag ha ett grönt höstlack med glassfleckfinish så får det fortsätta vara Edyta, helt klart.

Två lager lack, inget över- eller underlack. Tyvärr alltså bara ett "vanligt" lack trots de fantastiska förutsättningarna. Och nu finns så många gröna att jag inte ens kan trösta mig med färgen...

Kommentarer

Postat av: Helena/LipGloss Bitch
Publicerad 2011-08-21 12:27:39

Jag är inte lika svårflörtad, tycker det ser fantastiskt ut!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-21 12:33:03

haha, det var ord och inga visor ;)

Postat av: Hennie
Publicerad 2011-08-21 12:33:27

Jag tycker lacket är jättefint! Men sen så är jag väl kanske inte så kräsen när det gäller fina gröna lack ;)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-08-21 12:42:05

Va, den är ju inte alls tråkig! mitt habegär väcks omedelbums!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-21 13:39:23

Helena! Ja, det är ju bra. Jag kan inte riktigt känna att det är så fint...



Cactus! Ja, men det är ju så det ska vara. Man ska säga vad man tycker.



Hennie! Nej, det är möjligt. Och man gillar ju olika saker också.



Kerstin! Bra. Det är ju skönt att man har olika smak.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-08-21 17:28:51

Jag tycker det ser helt underbart ut. Längtar tills jag ska måla med det.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-08-21 17:48:32

Håller med om att denna kollektionen är rätt trist. Tror inte att jag ska köpa något av lacken förutom möjligen Dree och Petra från Smoke-delen.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-21 17:59:25

Har inte hunnit testa Yara, men tror nog att jag kommer att gilla det. Tycker det ser jättefint ut på dina bilder.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-21 20:35:30

Pamsan!Vi får se vad du säger när du provat det.



Maja! Den sämsta kollektion de någonsin gjort...



Nailtastic! Hm... Okej, om du säger det så...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-22 00:53:27

Jag förstår din besvikelse (Edyta är typ vackrast och bäst i världen), men att Yara är trist är väl att ta i? :o Alltså, visst, det är knappast upphetsande på något sätt, men jag tycker att det är fint. Alldeles lagomt nedtonat för en mulen höstdag när jag sitter uppkrupen i soffan med den största temuggen jag kan hitta, utan att det är för mycket flecks som distraherar mig från att känna mig lika grå som regnmolnen. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-22 06:43:01

Chaosophia! Okej, om jag vill känna mig mulen och linda in mig i en filt kan den väl passa... :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-22 10:30:29

Menar du att du egentligen inte vill det? Är det bara jag, i hela världen, som tycker om att känna mig mulen ibland? ;o

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-22 18:18:29

Chaosophia! Jag är rätt ofta mulen oavsett nagellack. :D

Postat av: Mona
Publicerad 2011-08-24 13:07:02

Om man jämför med Edyta faller ju Yara helt platt.. men jag måste säga att jag är jättesugen ändå.. håller helt med Chaosophia, det är just till en témugg en mulen höstdag Yara skulle göra sig bäst längtar

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-24 15:41:24

Mona! Ja, jag var kankse orättvis...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela