Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Wishes - sammanfattning

Publicerad 2011-04-30 08:49:00 i Nagellack - kollektioner,

Lite sent på säsongen men äntligen kommer den, sammanfattningen av Misa Wishes. Wishes var en av två kollektioner som släpptes av Misa nu i vår och den enda jag köpte något från. Jag köpte dessutom alla. Det kändes som en annorlunda och fräsch kollektion med sina bleka, nästan isiga, pasteller och så det lite annorlunda skimret. I flaskorna såg lacken rätt transparenta ut men på naglarna täckte de flesta väl redan efter två lager. Undantaget var Whimsical Wish som nog är tänkt att vara transparent. Lacken har ett mycket specielt skimmer. Det är lite som att skimret är supertätt men i en transparent bas så att täckningen endast utgörs av själva de små skimmerpartiklarna. Förstår ni hur jag menar? Det är definitivt den stora behållningen med lacken. Jämför gärna den här kollektionen med den direkt under i samma kategori, Nubars Spring Garden, så har ni en annan take på de väldigt vitbaserade pastellerna.

Genie in the Bottle

Touch the Rainbow

Pixie Princess

Whimsical Wish

Fountain of Youth

Never Say Never

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-04-30 09:20:50

Jag har missat ditt inlägg om Genie, men det var ju förtrollande vackert på bild (även om jag förstår att det är lite marigt att få bra täckning med formulan som du beskriver)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-04-30 09:22:03

... eller inte förresten, det var ju ett av dem som var väldigt skirt, inte Genie :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-30 09:24:20

Makeupoholic! Exakt, man tror att de ska vara svåra att få täckande men alla utom ett klarar sig med två lager. Det är som magi!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-04-30 10:05:00

Iiiih, älskar nästan allihop! Kan definitivt hoppa över Whimiscal Wish, men jag funderar lite på Pixie Princess också... Resten är klara tillägg till min samling iaf. :D



Har du förresten lagt dem i favoritordning även här?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-30 10:58:58

Chaosophia! Nej, ingen favoritordning här. Det är ordningen jag provade dem i. Så brukar det vara om jag inte gör dem i samlad tropp, som Sunshine. Jag gillar nog de fyra som inte är persikotonade ungefär lika mycket. De är verkligen supervackra!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-04-30 11:14:36

Jag känner ett stort behov av Genie in the Bottle och Never Say Never, absolut! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-30 11:46:53

Cactus! Ja, de är verkligen fina båda två!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-30 13:22:29

Fin kolelktion, men inget jag tror att jag kommer köpa. Mina favoriter är Genie In The Bottle och Touch The Rainbow.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-30 16:52:59

Maja! De är himla fina! Sen kan man ju inta skaffa alla lack. Inte ens jag...Fast jag vill!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela