Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Whimsical Wish

Publicerad 2011-04-26 23:58:00 i Naglar i korall&persika,


Whimsical Wish är ett mycket ljust lack med aprikos ton och samma vackra skimmer som övriga av Misas lack från kollektionen Wishes. Den påminner en hel del om Pixie Princess tycker jag, lite för mycket för att det ska vara befogat med båda i samma kollektion. Den är dessutom lite blek och hudfärgad så den är kanske den jag blivit minst imponerad av från kollektionen, alla fall av dem jag hunnit prova. Samtidigt är det en jäkligt fin nyans om man vill ha en hudtonad färg för naglarna. 


Som ni ser täcker inte tre lager fullständigt vilket får mig att tänka att det här lacket nu skulle göra sig himla bra som franskt manikyrlack. Jag kunde dock acceptera den VNL som var eftersom färgen är så ljus att det på något vis känns som man är lacklös. Ni får en sista bild som visar det bästa med lacket. Skimret. Det är rätt fint.

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-27 08:30:32

Usch, jag har svårt för såna ljusa färger!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-27 08:51:12

Aila! De är inte mina favoriter heller...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-27 11:15:24

Jag blev ju oväntat förtjust i detta! Tyckte det var väldigt smickrande på och det hör nog faktiskt till favoriterna i den här kollektionen. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-27 12:59:06

Nailtastic! Det är ju så olika med hudton så jag misstänker det här bara inte passade till min.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-04-30 09:56:07

Tack! Nu kan jag stryka det här lacket från önskelistan.. Tyckte inte alls att det såg så där varmt och nudigt (kan man skriva så? :o) i flaskan på promobilder.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela