Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Genie in the Bottle

Publicerad 2011-02-19 20:34:29 i Naglar i lila,


Dagens naglar kommer här. Det är fotat i morse innan jag började packa och greja men skulle det fotas nu så är det lika fint. Det har knappt blivit slitet alls! Riktigt bra med tanke på att jag packat fyra bokhyllor och tömt lika många garderober. Allt badrumsjox är också nedpackat så nu kommer det dröja tills det blir smink på bloggen. Jag har något enstaka arkivinlägg att visa men annars får ni finna er i att Sminkan bara visar naglar. Nagellacken är inte nedpackade än. :D


Misa Genie in the Bottle är ett av de nya lacken från Wishes. Nailtastic-Anne skrev att konsistensen på de lack hon testat ur kollektionen varit lite speciell, som lättvispad grädde tror jag hon skrev, eller badskum. Det här var också på samma sätt, lite badskumsaktigt. Tre lager på mina bilder, helt täckande och det hade kanske täckt med två lager till och med. Det torkar enormt snabbt och blir satinmatt utan överlack. Jag har Seche Vite på bilderna dock, så det får glans.

Färgen är en ljuslila med rosa flash och blått skimmer. Det är riktigt fint. Blekt men utan att bli hudfärgat. Jag gillar det! Lite liklila antydan men skimret ger det en annan, lite älvlik, kvalitet.

Kommentarer

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-02-19 21:01:36

Så gulligt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-02-19 21:09:46

fint! jag gillar det. Älvlik var en bra beskrivning.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-19 21:37:10

Vad fint det ser ut! Håller med om att älvlik är en bra beskrivning. :-)

Postat av: Lina
Publicerad 2011-02-19 22:36:30

Det där var faktiskt riktigt fint, har funderat på om jag inte skulle ta och prova några av lacket från Misas senaste och nu har jag i alla fall ett som ska upp på min lista!

Postat av: Lacky
Publicerad 2011-02-20 02:45:39

Blir mer och mer förtjust i Misa..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-20 08:28:28

Vikab! Det är sött!!



Sanna! Ja, det har en liten älvaktighet, det har det!



Nailtastic! Det var fint, faktiskt. Men med konstig formula precis som du skrivit. Väldigt annorlunda lack att måla med.



Lina! Ja, den här är fin, och uppenbarligen hållbar, så varför inte!



Lacky! Ja, men den här kollektionens formula skiljer sig kraftigt från "vanliga" Misa. Men de verkar som sagt väldigt hållbara.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela