Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Pixie Princess

Publicerad 2011-03-10 12:38:00 i Naglar i korall&persika,


Från Misa Wishes, vårkollektionen 2011, kommer Pixie Princess. Ett aprikost lack med skimmer av samma slag som de andra lacken från kollektionen. Väldigt fint. Det är mindre täckande än de jag provat innan, det här är tre lager och man ser en aningens VNL ändå, men det stör mig mindre med det här lacket än med många andra. Färgen är väldigt persikotonad, eller aprikos, så den skär sig hiskeligt mot min rosa hudton men jag har liksom nått den punkten i min lackgalenskap där det inte spelar någon roll för det är roligt att pröva en ny färg. Den är dock inte så rolig att den får vara med särskilt länge. Det är ett "över dagen" lack för mig.

Konsistensen är lite skummig och "lätt" men inte så skummig som de andra jag provat. Mest normal hittills alltså. Den torkar lite segt även med Seche Vite men det kan bero på att det alltså är tre lager utan torktid mellan.
Det är sött men inte en favorit ur kollektionen.

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-10 13:07:13

Nääää, inget som tilltalar mig - tyvärr;)!

Postat av: Leia ♥
Publicerad 2011-03-10 13:13:27

Fint lack, fast lite väl hudfärgad kanske :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-10 13:14:42

Aila! Nej, såklart inte. ;D



Leia! Ja, kanske det. Beror ju på vad man vill ha.

Postat av: Aila
Publicerad 2011-03-10 14:12:30

Ja, tror nog att jag har 2-3 lack i nå liknande färg, resten är mörkre, fräsigare färger;)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-10 18:22:20

Aila! Ja, jag börjar ju få ett gäng av sådana här lite "udda" färger i samlingen. Tycker de är lite roliga som omväxling men mörkare, fräsigare färger är nog min melodi med.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-03-10 21:45:55

Onekligen lite svår färg, men fint skimmer.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-03-10 21:53:26

Makeupoholic! Ja, skimret är ljuvligt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela