Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Precision Shine, Wine and Dine

Publicerad 2008-12-10 19:21:55 i Naglar i rött,

Ja, mina damer, och herrar med för den delen. Här sitter jag i min lilla lägenhet med kryckorna i högsta hugg. Verkar bli kvar här några dagar till dessvärre. Men, då kan jag ju passa på att tömma arkivet lite. Jag kan ju till exempel visa den här manikyren som jag var väldigt missnöjd med när jag gjorde den. Det är någon månad sedan men ni är ju vana vid sommar mitt i vintern här på min blogg. Dagens nagellack är ju Zoya Cyma i inlägget nedan, men många verkar vilja se ännu mer av röda lack nu inför helgerna så vi kör på med rött. Vi får se om vi hinner tre precis som med guldlacken igår. ;D

Nagellacksmärket Precision upptäckte jag på the Nailphile, en enastående blogg med en tjej som är långt galnare än jag när det gäller nagellack! Hur som helst, jag var tvungen att prova, och jag började med underbara Rebel Red in You. Den gav mersmak och jag beställde ytterligare tre, Twilight Zone, After Dinner Mints och så denna, Shine, Wine and Dine. Alla de tre är av samma typ. Det är krämlack med multifärgade glitter i.


Shine, Wine and Dine är ett mörkrött lack med multiglitter. Det är inte helt lättlackat. Det vill inte bli jämnt och det vill flyta ut på ett irriterande sätt. Dessutom kräver det tre lager för att bli riktigt snyggt. Jag hoppas dock hitta en teknik som funkar vid lackning då det blir väldigt vackert på de naglar jag får till det bra på.


Som ni ser vill det inte riktigt hamna på bara nageln och dessutom vallar det sig på vissa ställen. Det är inte heller helt enkelt att lägga lager två ovanpå första lagret. Det krävs stor noggrannhet för att få det att ligga kant i kant och jag misslyckas skändligen med tummen...


Den flammighet som bli och det slarviga intryck manikyren ger fick mig att ta bort det efter en halv dag. I går, när jag målade naglarna med det, såg det inte så illa ut, men i bländande dagsljus och full sol blev det gräsligt. Ett plus är dock de glitterkorn som finns i lacket och som verkligen ger det ett läckert utseende. Jag tycker det är som om man lagt en aningens ChG Fairy Dust över det, eller i det, men där Fairy Dust tenderar att bli överdrivet glittrigt håller sig det här på en lagom nivå.


Jag kommer absolut använda det igen. Jag ska dock ha ett baslack som är riktigt bra och ge det massor av tid. Hm, det lät ju som jag, eller vad säger ni? ;-)

Layering är mitt svar på allt och det kan säkert lösa även de problem jag får här. Helst vill jag dock använda det ensamt då färgen är perfekt i sig. En kall, mörkröd som inte drar åt brunt eller lila. I love! På många sätt är det här ett av de läckraste lack jag sett i rött. Lite enklare att lacka med hade varit kul!

Och ni glömmer väl inte att ni kan vara med i lackutlottningen här hos mig och vinna ett rött krämlack från Sinful Colors?

Kommentarer

Postat av: RM
Publicerad 2008-12-10 19:28:05

Haha, det roliga är att det är alltid ett nytt, bra inlägg här när jag kollar. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-10 21:05:32

RM! Vad roligt att du känner så! Tack!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-12-10 22:06:32

Underbar färg!!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-12-10 22:14:34

Oj! Jag hade inga problem alls med det här lacket när det gällde applicering, så det var lite spännande att läsa det du skrivit. Jag kanske kan tacka ridgefillern under som hjälpte till att jämna ut färgen?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-10 23:16:48

Linda! visst har du den med?



Chaosophia! Ja, jag vet att du skrev så. Jag fattade ingenting... För mig var det en mardröm, men snyggt! ;D

Ska testa en ridge filler nästa gång!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-12-11 06:32:30

Hoppas du blir bra snart! Jag uppskattar verkligen sommarbilder mitt i vintern. Det känns hoppfullt att veta att solen finns.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-11 08:12:42

Snyggt. Det är nästan lite bärröd färg. Synd att det var tungjobbat, men bra på sätt och vis för då frestar inte precision så mkt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-12-11 13:59:09

Sminkjante! Ja, det är roligt med sommar!



Emma! Nej, så undvik att läsa om lacket på One Inch Nails! ;D

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-12-11 13:59:20

Jag är faktiskt inte så lockad av det här lacket, applikationsproblem eller ej. Vet inte riktigt varför, för i teorin borde jag gilla det =)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-12-12 09:44:31

jättefint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela