Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Precision Twilight Zone

Publicerad 2008-10-23 17:32:34 i Naglar i lila,


Ett lila lack med multifärgat skimmer är Twilight Zone från Precision. Jag har köpt det från eBay-affären Sparkling Nails by Jewel.

Jag tror inte man kan köpa Precisionlack på något annat ställe på nätet, i alla fall inte som jag hittat. Sparkling Nails är dock en trygg plats att handla från och hon har galna mängder av roliga lack från flera olika märken. Precision är en för mig ny bekantskap och jag hörde först talas om dem genom The Nailphile-bloggen. Där finns en miljon frestande bilder på dessa lack. Det örsta jag köpte, Rebel Red in You, gav mersmak och nu har jag köpt ytterligare några. Twilight Zone är ett av dem.

Lacket är en mellanlla färg med multifärgade glitterpartiklar i sig. I varmt ljus ser det mer rödlila ut och i kallare dagsljus med blålila. Som så ofta kommer glittet mer fram i elektriskt ljus eller solljus och slocknar rätt totalt i dagsljus. Okej, inte helt, men nära nog.

Det är ett trevligt och lättmålat lack som här har fått två lager och ett lager Poshe topplack. Bilden precis ovan är tagen med blixt.

Och bilden här ovan är tagen i lampljus.
Precisionlacken är ganska precisa vad gäller applicering. både konsistens och pensel känns bra. Man förstår verkligen inte vad som flög i OPI när de gjorde Pro-Wide penseln...
Torktiden på det här lacket verkar dock rätt seg även med snabbtorkande överlack. Det är dock värt att testa ett Precision. Rekomenderas!

Och en sista bild på det läckra glittret i flaskan!

Och lite tillblingat med aningens nailart...

Kommentarer

Postat av: Angela
Publicerad 2008-10-23 17:35:01

oooohhh snyggt!

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-10-23 18:05:09

Jättesnyggt, har det redan på min önskelista. Har bara inte kommit mig för att dra iväg en beställning.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-23 19:23:41

Angela! Det är det! Jag är jättenöjd!



Emelie! det är väldigt fint. Men jag tror After Dinner Mints kan vara ännu läckrare. ;D

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-10-23 19:44:45

Och där kom ett! Jättefint! Lite ovanligt glitter som var riktigt snyggt. Dekorationen var pricken över i som vanligt =) Och vad långa dina naglar börjar bli igen!

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-23 20:13:39

mm-mm-mmmmm vad snyggt! Och vad för sjuttons sött sysslar du med här med bloggen?! Halloweeheeeheen!



p.s. Kinky in helsinki dog på vägen till mig, hur hemskt är inte det? Även om jag borde få ett nytt så kände jag mig som om jag simmat i nå metafysiskt jesu blod, hemskt med ett söndrigt lack, det känns som helgerån och försvinnande av kulturarv.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-10-23 20:24:24

Wooh, snygg design förresten! Jag såg den precis. :)



Men ja, det här lacket ser ju ut som en väldigt trevlig liten sak.. Jag ska kolla igenom den där ebayaffären snarast och se om jag hittar något jag med. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-23 20:54:09

Riktigt fint! Och nailarten var jättesnygg! Lila är läckert!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-10-23 21:18:00

Mmm, skitsnyggt!

Postat av: Purity
Publicerad 2008-10-23 21:53:48

Åååh vilket skimmer! =D Gillar Halloweendesignen du har på bloggen nu med, jättekul!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-10-24 06:18:29

Otrolig färg. Me like!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-10-24 09:36:11

Ojojoj, vilken fin layout du fixat till! Har inte hunnit titta i bloggen på ett par dagar så ordentligt pga massa jobb osv. Men älskar som vanligt dina härliga inlägg!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-10-24 11:54:17

jaaa va snyggt! vilken underbar färg..;)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-10-24 22:35:33

Jäklar vad snyggt! Shopping shopping!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-25 09:23:50

Adrasteiah! Dessvärre bröt jag en igen nu, men ja, de hade verkligen växt ut! Glittret är jättefint!



Badis! Åh nej... Dog Kinky? Stackare!



Chaosophia! Sparkling Nails skulle kunna ruinera mig! Har nog köpt de flesta lack därifrån på sista tiden...



Emma! Ja, lila är ljuvligt!



Marie! Ja, absolut!



Purity! Ja, Rouaa har fått fria händer med designen!



Sminkjante! Jag med!



Ninni! Ära den som äras bör, Rouaa! Hon fixade till allt precis som jag ville ha det!



ItM! Visst är det!



C-N! Ja, nagellack kan man aldrig få för många!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela