Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Verde

Publicerad 2012-09-13 18:04:54 i Naglar i grönt,

Nubar släppte en av de bästa höstkollektionerna någonsin 2010 med sin Venetian Glass kollektion. Vartenda lack var en fullträff, alla med en underbar finish med grovt skimmer/glassflecks i underbara färger. Det här är Nubar Verde. Den är mycket lik Zoya Edyta som kom samma år, båda är murriga gröna med blå underton i basen men guldskimmer som ger det en lite olivaktig färg. 
Precis som Zoya så har Nubar i princip perfekta formula på sina lack och perfekta penslar dessutom. Det här är två lager som lackar sig själv. Det torkar snabbt dessutom och här ser ni det utan överlack. Det behövs inte för att få det att torka men vill man ha mer glans så är det så klart man ska ha på ett lager av sitt topplack. Jag valde bort det för jag kände för den lite mattare ytan som känns mer höstligt rustik på något sätt.
Visst är det oerhört vackert! Verde är ett måste för alla som älskar grönt, tycker jag. Eller Edyta, vilken man vill. Jag tycker de känns olika när jag bär dem, för mig är Edyta mer grå i tonen och Verde mörkare buteljgrön, men Alizarine gjorde en jämförelse och de är dupes enligt den. Jag har inte gjort om den jämförelsen för jag litar helt på Féline, men som sagt, ibland upplever man skillnader som kanske inte ens finns. Samma sak med Branding Iron och Royla Rajah Ruby. Jag tycker alltid att BI känns rödare... :D
Har ni några lack från venetian Glass kollektionen? Vilka är era favoriter i så fall? Jag är nog mest kär i Vino och Verde själv. De båda är så "jag"!

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-13 18:25:38

Jag har alltid hoppat Venetian för det är så många rost-orange i lådan, men den här var väldigt väldig ha-värd. Som tur är finns Edyta härhemma så jag kan nog hålla i styr klick-fingret. Men jag gillar Nubars generellt så det är trevligt att se dom såhär snyggt dokumenterade.

Svar: Ja, det är synd att inte Nubar syns oftare på bloggar.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-13 19:32:16

Jag har inga från Venetian och knappt några Nubar men det måste jag ändra på :D Mycket vackert!

Svar: Ja, det är en fantastisk kollektion. Du skulle säkert gilla alla!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-13 20:45:11

Det här lacket är verkligen en skönhet! Borde plocka fram det igen.

Svar: Ja! Gör det! Det är så himla fint!
Sminkan

Postat av: Linda/Lackmonster
Publicerad 2012-09-13 21:17:09

Åh, jag har ett paket på väg med bland annat det här men det går så jävla segt för det verkar det som. Olidligt!

Svar: Du har valt väl!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-13 21:29:46

Nope, inga Venetian här. Men Verde är fin...

Svar: Ja, det är ett vackert lack. Du borde investera lite i venetian...
Sminkan

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-09-13 21:39:46

Jag har hela kollektionen och håller med om att det är en av de bästa någonsin med idel underbara lack och Vino samt Verde är bäst. Fler sånna kollektion Nubar! Tack på förhand.

Det enda jag kan sakna i Venetian är ett passande blått, kanske åt petrolhållet

Svar: Ja, en fin blå hade suttit som en smäck!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-14 08:21:43

Snyggt!

Svar: Visst är det!
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-09-14 10:45:40

Verde är verkligen vackert! Jag har några lack ur Venetian Glass (kan på rak hand komma på Verde, Vino och Caramello), och de är verkligen jättefina, men Verde är nog min favorit. Jag måste nog bära det igen snart!

Svar: Verde, Vino och Caramello är de tre jag använt nu senast!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-14 11:29:51

Jag har inga! INGA! Det beror fortfarande på att lacken inte är lika tillgängliga för en vettig penning som andra märken..

Och jag tycker mig allt se en skillnad i Felines jämförelse! Inte stor, men en liten liten skillnad. Precis som du skriver så är den ena mer murrgrå och den andra buteljgrön. Läckert som fan hur som!

Svar: Ja, det är en liten skillnad, det är jag övertygad om. Men den är liten.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela