Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Verde

Publicerad 2010-08-26 16:55:01 i Naglar i grönt,


Nubar Venetian Glass höstkollektion för 2010 är makalös! Jag älskar de tre lack jag hittills hunnit testa. Det här är gröna Verde. Visst är det underbart! Underbart och likt ett annat underbart lack, Zoya Edyta. Om jag skulle tvingas välja ett av dem är nog Nubars lite bättre som lack betraktat men namnet på Edyta är ju finare...


Som ni ser är det en skogsgrön bas med skimmer i turkos och guld, precis som Edyta. Enastående vackert! Det är tre lager lack och två kanske hade räckt. Jag har inget överlack här för det måste hinna yttorka innan man överlackar och då är det nästan ingen poäng enligt mig. Jag har så klart sabbat manikyren lite också, på bilderna, men det fixade jag sen.

Även om jag vet att Edyta och Verde är i princip identiska, se bara på jämförelsen Alizarine Claws gör här, så upplever jag Verde som varmare och grönare. Förmodligen är det mest ljusförhållandena det beror på.


Ett oerhört vackert grönt lack är det alla fall. Trolskt! Det är mossa och guld och daggdroppar och sommarhimmel över gläntor i djupa skogar. Det är nästan så att man ser lodjuren i trädkronorna och rävar som smyger sig undan bakom flyttblocken och mellan granarna. Sommarskog.

Kommentarer

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-08-26 17:22:18

Åh så snyggt! :)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-26 18:31:11

Upplever den som väldigt julgrön, typ gran med en massa glittrande ljus i :p jättefint !

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-26 18:57:33

Anonym! Det tycker jag med!



Honi! Ja, den är alla fall helt underbart vacker!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-26 18:59:39

Detta var också riktigt fint! Grönt är underbart!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-26 19:03:29

Ah, vad svårt. Jag hade tänkt beställa både Verde och Edyta, men nu känns det lite onödigt att beställa båda. Ska man då satsa på det vackraste namnet eller bästa egenskaperna? Hmm.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-26 19:40:25

Kerstin! Så klart!



Nailtastic! Jag skulle ta Edyta. För namnet.Det är inte så mycket sämre, men det färgar fingrarna på dem som är benägna att få "smurffingrar". Till och med mina naglar såg lite blåaktiga ut efter Edyta och mamma såg ut som hon hade en alghinna på fingrarna efter vi tog bort lacket... :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-08-26 19:46:03

Håller med. Dina bilder blev bra mycket bättre än mina

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-26 20:50:23

Jag tycker det ser jättefint ut, verkligen ett höstlack. Om det är så likt Edyta kan du förresten ge det till mig:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-27 06:13:36

Kajalen! De blev rätt bra faktiskt, med tanke på att det inte var någon riktigt solig dag.



Emma! Haha, ja, i princip skulle jag kunna det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela