Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hits MariMoon sammanfattning

Publicerad 2012-01-07 15:41:21 i Nagellack - kollektioner,

Jag har köpt båda seten, Modern och Unique.
Vi börjar med Modern:
Cool
Dreamer
Klicka för att stänga bilden
Trendy
Klicka för att stänga bilden
Cutie Pie
Och så har vi Unique:
Unconventional
Artsy
Chameleon
Daring
Mina personliga favoriter är Unconventional som klar vinnare, Dreamer och Cool som goda tvåor och så Cutie Pie som en sorts trea. Flera av lacken hade tjock, klistrig formula och spretiga penslar. Unconventional täckte på ett eller två lager men de andra behövde tre. Man får 6ml lack, det är en ml mer än ett Dependlack, och med tre lager och tjock formula är de väldigt fluffiga och försvinner fort. De som har dupes skulle jag rekommendera att man istället köpte dupen då man antingen får bättre formula, bättre pensel eller mera lack för pengarna. Sen har ju inte alla ett klockrent alternativ och det alla dessa Hits har som talar för dem är att färgerna i de flesta fall är mer mättade än alternativens. Undantaget är Trendy och Chameleon där alternativen är lika mättade eller mer mättade än Hitslacken. Inköpsställe för dessa är Llarowe eller den brasilianska webshoppen, men jag rekommnederar Llarowe efter att ha provat båda varianterna. Bättre packat och snabbare leverans.

Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2012-01-07 16:34:55

Ja och om man nu ska beställavad kostar lacken st ? frakten ??

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-07 16:39:14

Liza! Om du klickar på länkarna så ser du priserna och du får fraktkostanden i checkouten. Jag kan inte svara på det då det beror på antalet lack. LLarowe har jättetydlig info om grundfrakt och tillägg beroende på vikt och det kalkyleras alltid innan man betalar så det är inget att oroa sig för.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-07 17:26:57

Så fina lack så det är inte klokt. Jag ska nog satsa på dina tre favoriter tror jag, känns som om det räcker för mig. Jag är ju inte galen i duochromt men en del gillar jag ju och vissa av dem ser bara galet fina ut så jag vill gärna ha några:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-07 17:37:42

Emma! Det tycker jag är en bra plan! Jag uppmuntrar den!

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-01-07 18:27:17

Jag håller helt med om dina favoriter utifrån dina inlägg!

Artsy är också jättefin, vet du vilken av den och Cutie Pie som är mest lik Ozotics 505?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-07 18:52:01

Andrea! Du, jag är inget fan av Ozotic 505. Jag har haft den två gånger och inte blivit imponerad... Jag har den på swatchstickor, en fem lager på egen hand, en över svart, och det blir ju väldigt olika. Låt säga att man lägger det över en rosa, en grå eller en lila. Det blir ju olika resultat av alla de kombinationerna. Jag kan alltså inte svara.

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-07 19:49:19

Det blir nog inget helt set för mig, men några av dem är riktigt fina och hamnar direkt på inköpslistan.

Postat av: Liza
Publicerad 2012-01-07 19:53:56

OKI MEN ÄR DET OMRÄKNAT TILL SVENSKA KRONOR ??

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-07 21:24:23

Liza! Nej, det är i landets valuta. Du får använda en valutaomvandlare.

Postat av: Solveig
Publicerad 2012-01-08 17:40:57

Fantastiske kolleksjoner! Det er så man blir mo i knærne. ;)

Min favoritt er nok Cool, tror jeg må bestille den. De andre har jeg nok dupes eller nær-dupes til. :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-08 18:03:46

Solveig! Ja, Cool känns unik. Du kommer älska den!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela