Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hits MariMoon Artsy

Publicerad 2012-01-04 08:54:00 i Naglar - duokromatiska,

Inte så tokigt va? Inte helt unikt heller. Ett vackert duokromt lack som växlar från magenta till lila till blått till turkos. Mycket anslående. Det är tydligt duokromt hela tiden, även om en av färgerna blått eller lila dominerar så syns den andra i nagelkanterna. Det magentafärgade tonerna är mer flyktiga dock.
Formulan är tjock och lite otymplig på penseln och penseln har dessutom ett strå som spretar som jag tvingas klippa bort. Jag hade föredragit en tunnare formula men den går att måla med så jag ska inte klaga alltför mycket. Det är tre lager som krävs för täckning och det är ganska mycket med tanke på mängden lack man får, ca 8 ml. Det blir ganska dyra droppar alltså. Jag tycker dock det var värt det. Det är en väldigt distinkt skiftning i färg. Det finns några väldigt lika lack, som sagt, och ett ganska likt jag äger är SH NP Garnet Lapis. Även Ludurana Reluz är likt. Båda de lacken är bättre i formulan men Garnet Lapis är inte så lätt att få tag på billigt längre, de går för ca $20 på eBay, frakt inte inräknad. Reluz finns på Llarowe så där är det bara att välja vilken av flaskorna man vill slå till på. Luurana kostar $14 och Hits MariMoon kostar $8 och flaskorna innehåller samma mängd lack. Köper man tre flaskor (som jag gjorde senast) är frakten cirka $6.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-04 09:04:46

Väldigt vackert även detta! Jag tänker direkt på 505:an från Ozotic också.



Jag trodde jag visste hur jag skulle göra, nu vet jag inte längre. Det är så små flaskor! Jag gillar det inte. :(

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-04 10:07:50

Chaosophia! an, 505:an hade jag glömt. Du har rätt, den är också lik. Ja, det är små flaskor. Nej, du behöver den inte. Ja, seten är så söta och man vill äga ALLA multikroma lack i hela världen. Nej, det är inte ekonomiskt försvarbart. Tänk på alla andra lack du kan köpa istället.

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-01-04 17:37:52

fruktansvärt snyggt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-04 19:09:01

Sanna! Ja, den är fin!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-04 19:27:00

Väldigt fint även detta!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-04 19:39:49

Himla fint!

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-01-04 21:25:35

Ååååå! Kan inte vänta tills jag får råd med de här, allihop, med 15 backuper, åååå!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-04 23:00:42

MNPO! Ja, det är verkligen snyggt.



Kerstin! Ja, det är snyggt!



Cactus! Men hallå! 15 backuper? När du redan har Ozotic 505 som är en väldigt nära släkting.

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-01-05 00:12:53

Hihihi, kanske inte 15 :) Men det känns så när lacken är så fina

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-05 07:30:48

Cactus! Jag skulle nöja mig med en flaska. Formulan kunde vara bättre och de är lika många andra lack. Har bara hittat två unika, eller tre.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela