Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hits MariMoon Daring

Publicerad 2012-01-05 07:33:00 i Naglar - duokromatiska,

I mina ögon är inte Daring särskilt daring alls. Det är ett blekt lavndeltonat lack som går i grått/rosa/lila/blått. Färgen är dimmig och lite frostig och formulan är tjock. Det krävs tre lager för täckning och när man har det på naglarna känns det lite "suddigt" i och med den bleka färgen och växlingarna i den. Det är inte fult, det är bara inte i klass med de andra i setet.
Det påminner lite om SH NP Lapis Amethyst. Inte så tokigt men alltså heller inte någon favorit. Formulan är tjock även i denna och även här fick jag frisera penseln med en sax för att kunna måla med lacket. Det är lite trist att penslarna är så kass för lacken är inte så billiga ändå. Sen är jag beredd att förlåta lite mer eftersom det är ett multikromt lack men hade det här varit ett rött krämlack hade det fått tummen ner.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-05 08:40:44

Oj, vad blekt det kunde se ut! Håller verkligen med om att namnet är lite missvisande! Det här behöver jag faktiskt inte, multikromhora till trots, så nu kanske jag inte behöver köpa hela set ändå! Jag avvaktar tills jag sett fler bilder dock. ;D

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-01-05 10:49:53

Kan du inte lägga upp dem "kitvis" sedan, så man får en bättre bild av hur de olika lacken i de båda kiten ser ut. Om man nu ska köpa enstaka lack eller satsa på ett kit, tänker jag. :)



Fast jag gillade det där, trots att det är så blekt. Har visst blivit något fel på mig... ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-05 11:14:33

De andra du har visat är mycket finare. Denna skapar inget sug alls hos mig.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-05 14:17:22

Chaosophia! Den är aningens mer mättat än de andra jag har som är liknande men den är inte nödvändig att ha.



Mrs Data! Det finns ett sådant inlägg redan. :D



EMma! Ja, jag håller med.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela