Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Posh

Publicerad 2011-11-09 12:47:00 i Naglar i rött,

Här kommer något ni inte får se alltför ofta på vår blogg, ett matt lack. Varken jag eller Emma verkar särskilt tagna av den matta trenden även om jag ska erkänna att jag var väldigt förtjust när jag fick mina två första matta lack, The Death Tar och Fuggen Ugly från ManGlaze. Det är ju några år sedan nu och när det matta exploderade trendmässigt så tröttnade jag direkt. Som med crackle...
Posh är ett oerhört snyggt lack för att vara matt. Jag gillar både henne och Veruschka mest av mina matta lack. Båda är från Zoya. Posh kräver två lager för att bli jämn och snygg och torkar på minuter. Utmärkt så långt. Det är verkligen ett lack jag kan rekomendera för gillar man inte matt yta kan man ju alltid lägga ett överlack över det och få ett helt fantastiskt snyggt rött skimmerlack istället.

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-11-09 14:29:30

Jag var inte med på matta lack första rundan så jag gillar dem. Det här var snyggt! Men jag klarar inte riktigt av att inte lägga överlack på manikyren, det tar verkligen emot att hoppa över det :p

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-09 15:04:08

Så snyggt!! Jag gillar matt, men tycker att det är synd att det matta mlir glansigare efter en stund...

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-11-09 16:08:40

Kjempefin, den ser ut som fløyel! :)

Man kunne sikkert fått samme effekt med en matt overlakk over en rød skimmerlakk også. :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-09 16:40:44

Cactus! Jag förstår precis vad du menar. Men jag gillar ju inte matt så mycket så det gör inget för min del.



Annie! Ja, det är sant. Det är ju irriterande.



Solveig! Ja, det kan man nog absolut. Om man vill ha matt. Jag vill inte det. ;D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-10 09:53:01

Mjum! Det här är det enda lacket från det släppet jag inte har... Fick inte tag i det, och nu vill jag gråta en smula. Jag tycker det är superfint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-10 14:49:57

Chaosophia! Den finns, eller fanns alla fall, hos Le Polish Boutique på eBay.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-10 18:18:33

Den fanns inte där när jag köpte därifrån sist, men jag ska kolla extra noga vid nästa köp!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-10 19:07:19

Chaosophia! Maila henne och fråga om han kan ta in det. Hon brukar kunna ställa upp.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela