Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

ManGlaze The Death Tar

Publicerad 2008-11-06 18:58:17 i Naglar i svart, grått, silver,


Rock'n'roll! Vilket lack! Precis som lillebror Fuggen Ugly så är det här lättlackat, det täcker efter ett lager men jag körde två, med bra pensel och kort torktid. Suveränt! ManGlaze rockar!

Färgen, här presenterad med katthår, är gråsvart, matt och späckat med skimmer. Mycket intressant. Mycket speciellt. Mycket manligt. Funkar dock även på kvinnliga naglar, tycker jag. Herregud, låt oss bryta upp stelbenta gamla könsrollsmönster och ta fram den lekfullhet och kreativitet vi har inom oss, män och kvinnor i världen! Matt eller blankt, svart eller rosa, nagellack är så jäkla roligt och snyggt och häftigt! Ett fantastiskt sätt att få uttrycka humör, personlighet, stil... Detta är ett rockigt lack. Här är det läge att plocka fram den gamla band t-shirten och kanske till och med spandexbrallan? ;D

Jag gillar det. Det är ett lack som nog kan bli en riktigt gnistrande skönhet med lite överlack på, men som har en tuff, råbarkad charm, som en gammal hårdrockstrummis eller basist, i sitt matta tillstånd. Ytan känns len som sammet och påminner lite om sammet även när man tittar på den. Jag tror det beror på skimret. Det ger textur åt lacket.

Asken lacken kommer i är rolig, flaskorna är roliga, lacken är coola! Vad mer kan man begära? De håller bra, de torkar oerhört fort, vilket är bra då man inte kan ha överlack på dem. Dessutom har de de coolaste namnen någonsin. OPI - släng er i väggen, liksom. Kan man annat än älska ett lack som heter the Death Tar? Jag kan inte motstå det! Fast jag var å andra sidan kär i Darth Vader ända tills han tog av masken i sista filmen. Och nu snackar jag inte småpojkar som vad han nu hette som var "den unge Darth", alltså Anakin, jag snackar svart mantel och mask av plast! Mmm! Grrr!

Med blixt ser man att lacket är mer grått än svart. Det gjorde man kanske även på de bilder jag tagit under lampa. Hur som helst, lacket är läckert! Eller hur? Nu är det läge att släpa fram backen med vinylskivor med gamla hårdrocksklassiker. Nostalgitripp de lux! Rock on!

Kommentarer

Postat av: MLY
Publicerad 2008-11-06 19:04:35

Stencoolt lack!

Postat av: derwent
Publicerad 2008-11-06 19:09:35

Jag gjorde som du sa och beställde bägge lacken, längtar tills dom kommer :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-06 19:20:41

MLY! Visst är det!



Derwent! Klokt beslut! Och på sätt och vis får man fyra till priset av tå för de blir ju helt otroliga med överlack också, om än på ett annat sätt!

Postat av: Katee
Publicerad 2008-11-06 19:21:31

I have been dying to try man glaze! looks stunning on you!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-06 19:27:18

Ursnyggt! Vill ha! Värsta coola lacken ju!



men du, Darth Vader?:) Anakin är ju typ världens sötaste unge, det är ju hell synd! Om jag designade ett barn skulle jag göra en pojke som såg ut som han och en tjej som såg ut som den lilla flickan i big fish... Och så skulle de vara av- och på-slagningsbara, för jag vill egentlige inte ha dem, emn ibland kunde det vara kul...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-11-06 19:34:35

Wohoo! Älska älska älska Manglaze!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-11-06 20:04:40

Jag ser spontant ingen skillnad mellan det här och fuggen. Kan du swatcha dem brevid varann?

Postat av: RM
Publicerad 2008-11-06 20:33:20

Ah, det råläckra lacket! :)

Postat av: Emma
Publicerad 2008-11-06 21:13:45

Dom där lacken är verkligen to die for! Jag älskar dom!! Och förresten, din hjärntvättning har gett resultat, idag köpte jag mitt första blåa lack. =P Och jag gillar det verkligen! Det var skitsnyggt på. =D

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-06 21:36:52

Skitläckert! Ett lack med attityd är ju precis vad man vill ha (och behöver!) ibland ;)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-11-06 22:17:36

Totally rock'n'roll!

Postat av: MiNi
Publicerad 2008-11-06 22:22:34

Så jäklarns snyggt!



Tänkte påpeka att din meny ligger under bloggen i firefox. För att ändra det pröva minska på "Width" under "#Content" i stilmallen. Minska med typ 20px så ska det nog se bra ut igen ;)

Postat av: vampyvarnish
Publicerad 2008-11-06 23:08:57

Sminkan! Isn't ManGlaze freakin awesome? I love both their colors either with or without a top coat. I have no idea what you said in your post, but I have a feeling you like them! ;-)

Postat av: Marina
Publicerad 2008-11-06 23:36:41

Den där är ju ännu hottare! Rock! Jag bara måste skaffa en!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-07 07:12:08

Katee! I am very pleased with both this one and Fuggen Ugly!



Emma! Haha! Jo, gör du så. Jag tänker aavstå från barnen och vandra hand i hand med min Dart i solnedgången...

Och lacket är underart. Darth skulle gilla det!



Chaosophia! Ja! Det gör jag!



Kajalen! Det kan jag, men i korthet så är det samma ton men nyansskillnad. Fuggen Ugly är mellangrått och det här svartgrått.



RM! Ja!



Emma! Du ser! blått är flott!



Adrasteiah! Ja! Precis!



Sanna! Yeah!



MiNi! Ska vidarebefordra detta till min bloggtekniker, Rouaa. ;D



VampyVarnish! Oh, I totally love them! Awsome polishes!



Marina! Absolut! Skaffa bums!









Postat av: badis
Publicerad 2008-11-07 07:53:58

Åh, nu övertugade du mig, Badis måste få dessa hottisar!



p.s. Litet Darth-vader-snusk åt dig:



http://www.youtube.com/watch?v=5blbv4WFriM

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-11-07 09:35:40

Orgasmiskt snyggt!! :P

Postat av: Purity
Publicerad 2008-11-07 12:21:49

...Och där fick du mig, tjejen som inte får ha nagellack på jobbet, att klicka hem båda flaskorna. Det här var minst lika snyggt som fuggen ugly!

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-11-07 12:51:03

Visst är det minst lika underbart som lill-syrran, och båda namnen: to die for!

(och jag är liite stolt över att det var jag som nosade upp de här lacken och fick er intresserade via Pretty :-)

Postat av: Marie
Publicerad 2008-11-07 13:16:14

Åh vad snyggt det är!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-07 16:30:19

Badis! Ahhhh! Darth! Men att göra humoristiska inlägg av honom, ja, det är lite vanvördigt... Som att skoja om påven ungefär. ;D



Klart du ska ha!



ItM! Ja!



Purity! Helt rätt! Både vad gäller slutsats och klickande!



Pixelpig! Lacken hade jag set tpå Vampy Varnish blogg, men du fick mig att beställa dem med din länk till Manglaze! Tack för det! :D



Marie! Ja! otroligt snyggt!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-11-08 15:33:18

"Färgen, här presenterad med katthår", som jag fnissade ;D Du formulerar dig så underbart! Och lacket sen, GAAAAAAAAAH! Jag älskar det här också! Jag MÅSTE ha ManGlaze-lacken och det NU! Dessutom tycker min fästman att de är sjukt snygga och har som sagt lovat att prova, och det vill ju säkert ni på PRET-ty också se, eller hur? :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela