Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Veruschka

Publicerad 2010-05-11 17:53:21 i Naglar i grönt,


Lack från i lördags kommer här! 
När ManGlaze lacken kom var jag ju jätteförtjust i matta lack. Minns hur jag bar The Death Tar och Fuggen Ugly gång på gång. Sen blev det så många matta lack att jag tappade lusten till dem och därför är jag lite sen att visa ett av två matta lack jag äger som inte är ManGlaze. Zoya Veruschka.


Självklart är det grönt! Vilket grönt lack skulle jag gå förbi oavsett finish på det? Det här är dessutom en himla snygg grönfärg och det är fin även som matt. Jag gillar! Dessvärre är det måttligt roligt att lacka med då det är ganska tjockt och strävt. Det går alla fall att hantera, det ni ser är två lager av det utan överlack så klart. Det torkar rätt snabbt så man kan faktiskt orka anväda det. Annars är det alltid stötestenen med matta lack tycker jag. Tidsåtgången. Om man är bättre på att hantera formulan än vad jag är, alltså den tjocka, klibbiga konsistensen på lacket, så kan man lätt komma undan med ett lager.

Ljuvligt skogsgrön är den alltså, Veruschka. Lite samma finish som chintzgardintyg. Ni som haft sådana gardiner vet vad jag menar. Tror det heter chintz alla fall. Ett styvt, halvmatt tyg som man gjorde uppsättningar med. Ah, en flashback till min moster och hennes hemsydda gardiner... Tror hon sydde matchande kuddar också. Jag fick dem alla fall i inflyttningspresent när jag köpte den här lägenheten. Länge sen nu.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-11 20:20:00

Galet fint, både nyans och finish! Ett sådant ack skulle jag behöva i min samling!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-11 22:10:47

Jag fastnade aldrig för den matta trenden, äger bara tre matta lack tror jag. Men Verushka är fantastiskt vacker. Har du testat det med ett topplack så att det får lite glans?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-11 22:21:21

Kerstin! Ja, veruschka passar i alla samlingar!



NAiltastic! Nej, vi ligger lite lika. Fyra har jag. Två Manglaze, ett OPI och detta. :D

Testade itne med topplack den här gången men det komemr jag nog göra. Tror jag kommer gilla det ännu mer då. Matt är kanske lite roligt ibland men glans är alltid glans.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-11 22:34:24

Snyggt lack, men för att citera dig, jag tror den vore ännu snyggare glansig:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-11 23:00:53

Emma! Jag får helt enkelt testa någpn gång. Just nu har jag så många gröna, oprövade dock, så det tar nog ett tag innan jag kommer tillbaka tioll Veruschka.

Postat av: Emma
Publicerad 2010-05-12 00:11:00

Detta gillar jag. Jag gillar den matta finishen =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-12 06:55:11

Emma! Ja, den är rätt fin som matt. Men inget slår glans. :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-05-12 12:24:03

Snyggt till tusen. När jag var ute och promenerade i morse gick jag och funderade just på grönalack som är matta. Fick för mig att Nubars Greener med ett mattöverlack måste bli jättefint. Jag gillar den "matta trenden" men föredrar att använda matta överlack, det blir mer variation så.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-05-12 12:44:47

Riktigt snygg finish. Och färgen är ljuvlig. Äger inte ett enda matt lack. Det har bara inte blivit av att jag skaffat något. Är lite sugen på ett gäng och Veruscha ligger mycket bra till. Är även sugen på OPI's Suede-lack.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-05-12 21:08:31

Gillar färgen men de matta..nä tycker inte det är så snyggt faktiskt :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-12 21:44:42

Sminkjante! Ja, jag skulle vilja se Gussied up Green med matt överlack. Emma lovade mig den en gång men sen blev det något annat istället...



Pamsan! Ja, mitt andra matta lack, förutom de två manglaze, är OPI Ink Suede. Sminkjantes "fel". :D



Linda! Nej, det är alltid finare med blankt!

Postat av: Anki
Publicerad 2010-05-12 22:30:44

Men vad häftigt det var. Jag gillar inte matta lack, men det här så ju inte alls så torrt och trist ut som andra matta lack jag sett.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-05-14 21:33:46

Jag ska se om jag hinner med om jag har kvar GUG, i så fall kan jag fixa det imorgon med mattöverlack.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-14 21:56:18

Anki! Nej, det är rätt okej!



Sminkjante! Det vore jättekul att se men jag får lite dåligt samvete. Jag har GuG och matt överlack, jag är bara lat och vill att andra ska fixa det så jag slipper "förstöra" en manikyr med att matta ner den. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela