Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Reverie, eller de fyra jag har alla fall...

Publicerad 2011-08-04 14:28:51 i Nagellack - kollektioner,


Eftersom en läsare berättade att Reverie var favoritkollektionen vad gäller duokroma lack så tänkte jag att jag slänger in en liten bild eller två på dem jag har ur den kollektionen. Jag har inte betraktat någon annan än Adina som duokrom faktiskt, fast jag vet att de lanserades som sådana. Jag kan se att Happi är en duo men Lana och Gwin? Inte i mina ögon. Men det är bra och fina lack ändå. :D

Adina

Happi

Lana

Gwin
Om ni klickar på länkarna kommer ni till inläggen jag gjort tidigare med lacken och betydligt bättre bilder.

Skittles och en detalj av Lana och Gwin.

Slutligen en liten jämförelse mellan Sally Hansen Nail Prisms LApis Amethyst och Adina. Adina är på pekfingret. De är snarlika men Lapis Amethyst är mer blå och Adina mer grön.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-04 15:10:13

Pfft, näe! Lite superfint guldskimmer gör inte ett lack duokromt! Fast de ser riktigt fina ut ändå förstås. Heja Zoya liksom!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-04 16:00:42

Chaosophia! Nej, lite guldskimmer gör ingen duo. Men Zoya är ändå bäst!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-04 16:56:48

jag har aldrig tänkt på Reverie som en duokrom kollektion... bara Adina. Happi känns allt lite mesig med. Men så bra lack som Zoya gör i övrigt borde de kunna häva ur sig en kollektion med riktigt duokroma lack nån gång

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-04 20:00:53

Cactus! De lanserades som en kollektion med duos, men jag håller med, Zoya borde kunna bättre.

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-08-05 00:40:47

Jag vet inte om det var min kommentar du syftade på men anar det. Jag menade inte att det var mina absoluta duokroma favoriter, bara att duosarna där har fin effekt!

Och jag syftade då på de som jag ser som duo, Adina och så Reece, eventuellt Happi.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-05 09:12:19

Andrea! Det var nog din kommentar, men det var inte illa menat från min sida. Reverie lanserades faktiskt som en duokrom kollektion och det var därför jag köpte Gwin och Lana. Adina är den mest duokroma av dem, men faktum är att alla ska vara det enligt Zoya, vare sig vi håller med eller inte. Jag är glad att du påminde mig om dem för de ska väl vara med den här veckan om de är representanter för Zoyas duos?

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-08-05 23:32:56

Nej det är ingen fara! Ville bara klargöra, för min favoritfinish är ju duokromt och vill inte vara ansikte för några med meseffekt ;)



Jag håller med, Gwin och Lana verkar inte alls duokroma... Inte heller den i silver (namn?)

Fast, Adina är en favorit hos mig :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-06 08:45:58

Andrea! Nej, jag förstår. Duos är härliga och just för att de lanserades så så köpte jag ju fler än Adina. Adina är grym! Oerhört snygg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela