Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Happi

Publicerad 2011-06-15 06:10:00 i Naglar i rosa,


Zoya Happi är ett lack som jag skaffade för att det ska vara duokromt, rosa och guld, men sen inte var så sugen på för färgen är inte superspännande i flaskan. När jag pratade med Emma inför en av hennes lackbeställningar så kom Happi på tal och efter det tänkte jag att jag måste åtminstone swatcha lacket. Sagt och gjort, jag plockade fram det, lackade på det på naglarna och ja, vad ska jag säga... Det är inte jättespännande. Alla lack kan ju inte vara det heller så man ska väl inte förvånas att några av de 1300 lack som trängs i mina Helmer kanske inte hänför mig helt, men för att vara ett lack med duokromatiska egenskaper så måste jag säga att det är en liten besvikelse att det blir så blackt på nageln.



Tre tunna lager som verkligen inte erbjöd något motstånd. Zoya har ofta bra formula och alltid en fantastiskt lätthanterlig pensel som passar min nagelmodell väldigt bra. Happi torkar snabbt och har ju en färg som borde vara intressant då den både kan upplevas som varm och nästan kall beroende på hur mycket av guldet som plockas upp av ljuset. Det finns en persikoton i basfärgen även om den är mestadels rosa. Och så guldskimmer. Det är guldskimret som ibland ger tvåtonseffekten. Lyckas inte alls fånga något av det på bild, men det här är alla fall lite variationer på temat Happi.

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-06-15 08:38:33

Fint! Jag gillar det duokokroma skimret!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-06-15 09:39:27

Men jag tyckte det såg himla sött ut. Har tänkt beställa några fler lack från den kollektionen men det har inte blivit av. Snart så.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-06-15 10:25:23

Den ser söt ut, men det är ingen rosa som väcker någon köplust hos mig.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-06-15 10:40:37

Ja, sött är första ordet som dyker upp. Väldigt sött!

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-06-15 16:11:36

Jag älskade det. Såklart. Rosa, sött...sånt funkar på mig.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-15 20:17:09

1300, oj! Hur många Helmer krävs det för att få plats med alla?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-15 20:39:02

Kerstin! Vad roligt att höra. Jag tycker det är i mesigaste laget...



Pamsan! Det här är nog för mestigt för att vara värd pengarna.



Nailtastic! Nej, det förstår jag.



Sanna! Ont i tanden sött...



sarah! Ja, det är inget fel på det. Rosa och sött funkar på mig med ibland.



Cactus! Jag har fyra Helmer och några lådor i en Alex för att få plas med lacken.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-06-17 20:52:20

Den ser väldigt söt ut, men det är nog inte riktigt vad jag var ute efter. Fast inte omöjligt att jag vill ha den ändå faktiskt...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela