Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Cosmic Fx Lunar Eclipse

Publicerad 2011-08-03 22:17:45 i Naglar - duokromatiska,


Det här är ett lack jag har många av fast av olika märken. Att jag väljer att visa Orly Lunar Eclipse istället för OPI DS Magic eller Sally Hansen HD Laser beror mest på att jag så sällan visar Orly här generellt. Jag är inte jätteförtjust i Orlys penslar så jag köper bara lacken om jag tycker de är spektakulära. Det tycker jag alltså att Lunar Eclipse är, även om jag har en del dupes till den. Det är väl ett bra tecken på att det är tjusigt om man köpt flera likadana?

Den duokroma effekten är svårfångad då den är ganska subtil. Lite mer tydlig än på mina bilder är den dock. Kanske tog jag bättre bilder förra gången? Klicka här om ni vill jämföra. Det är alla fall tre lager av lacket den här gången, lite flödigare lager än jag brukar ta men det verkar funka bättre då konsistensen är lite kärv på grund av glitterpartiklarna i lacket. Jag tycker det är en tjusig blå men jag har faktiskt inte använt den på ett år och hade inte en läsare påmint om Cosmic Fx hade den nog blivit stående ett tag till. Min favorit av de här kungsblå/lila lacken är Sally Hansen HD Laser. Men jag gillar den här mer än jag gillar OPI DS Magic. Om ni undrar. :D


Vad tycker ni? Vilken är er favorit av de blålila duokromerna? Oj, jag kanske ska förtydliga mig lite, jag har ju en storfavorit i SH HD DVD men den är ju ljusblå, och I OPI DS Royal men den är mest lila. Nu menade jag de kungsblå.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-03 23:09:27

Ett mycket vackert lack! Jag borde strunta i att det är Orly, och klicka hem det snart. :D

Postat av: Lina
Publicerad 2011-08-03 23:35:52

Jag klickade för ett tag sen hem Sally Hansen HD Laser och försöker övertyga mig själv om att jag inte alls behöver Lunar Eclipse...

Det är ju så otoligt vackert!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-04 01:17:35

Blå perfektion!

Postat av: Katrin L
Publicerad 2011-08-04 08:47:55

Har det hemma men har inte hunnit använda det än. Blir till att spana in det igen tror jag och inte avfärda det.

Ett tips förresten, NfuOh har börjat säljas vi denna svenska sajt; http://www.stylestore.se/nfuoh/

Ska komma mer framöver :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-04 09:39:10

Chaosophia! Ja, vissa Orly är värda att äga.



Lina! Men har du Laser behöver du nog inte Lunar Eclipse, inte egentligen.



Cactus! Nja, jag håller nog Laser lite högre, men det är himla fint.



Katrin! Kul med Nfu Oh lite närmare oss svenskar. Bra tips!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-08-04 10:05:47

Jag hoppas det här kan bli en favorit då det är det enda duokroma lacket jag har i den här blå nyansen. Det är väldigt vackert!

Postat av: LackJunkie
Publicerad 2011-08-04 10:42:21

Mycket fint, bär det faktiskt som manikyr själv idag. Men jag får nog säga att Space Cadet och Halleys Comet är mina favoriter i den kollektionen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-04 14:17:10

Roxcat! Ja, det är väldigt vackert, det är det.



LackJunkie! Jag som precis lade ut Space Cadet! Den är fin, det håller jag med om. Halley's Comet är också magisk men kankse är jag lite mer förtjust i Zoya Charla. Eller, jag vet inte. De är så lika.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-08-04 18:55:59

Håller med om att Lunar är bättre än DS Magic. Beror nog på olika orsaker. Dels att jag fick hem Lunar för Magic varför Magic är "nr 2" men även för att jag förväntade mig mer av Magic då det ju är ett DS.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela