Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen HD Laser

Publicerad 2010-09-28 19:25:02 i Naglar - duokromatiska,


Kommer ni ihåg att jag visade DVD för ett tag sedan? Många undrade om det var likt Laser eftersom de liknade i flaskan. Jag testade ju då i samma veva men glömde ju att visa det sen. Okej, här kommer Laser från Sally Hansens HD-serie. Jag lyckades inte fånga det så himla bra men vad sjutton... Det är duokromt i blått och lila, som Orly Lunar Eclipse ungefär. Det är mycket tydligt i verkligheten, i alla ljus, men på bilderna får jag inte fram det ordentligt. Det påminner mycket om systerlacket DVD men är betydligt blåare och mörkare.

Det är superskimrigt! Verkligen vackert! I elektriskt ljus gnistrar det enormt mycket. Färgen är en klar kornblå med turkost och lila skimmer som skapar den här duokroma effekten som går från turkosblått till klarblått till lila. Man ser det ganska bra på flaskbilderna men effekten är alltså tydlig även på nageln.



Massor av bilder som knappast hjälper... Nå, jag försöker alla fall. Det är tre tunna lager av lacket och det är riktigt bra att måla med för att vara ett HD-lack. Bästa jag testat hittills. Det torkar snabbt dessutom även utan överlack. Det ringde när jag skulle applicera mitt snabbtorkande överlack och när samtalet var slut, en kvart senare, var lacket tillräckligt torrt för att klara sig utan. Jag ger er en detaljbild som förhoppningsvis ger en liten fingervisning om lackets färg och skimmer: 

Och i elektriskt ljus nedan:

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-09-28 22:10:53

Mmm vilket härligt lack! Riktigt fin färg...

Postat av: Lina
Publicerad 2010-09-28 22:25:04

Wow!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-29 07:05:09

Emma! Ja, det är fint!



Lina! Ja, lite wow är det!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-09-29 07:10:51

Ojoj! Läackert! :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-09-29 07:51:41

Vilken otroligt läcker blå! dregel dregel

Postat av: Honi
Publicerad 2010-09-29 11:14:22

Oj vilken färg.. :o galet tjusigt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-29 17:50:36

Zizzie! Japp! :D



Nailtastic! Hahaha, ja, den är läcker men väldigt lik Lunar Eclipse.



Honi! Ja, jag håller med!

Postat av: Emilie
Publicerad 2010-09-29 22:08:17

Vart får jag tag på ett sådant? :O

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-09-29 22:31:41

Emilie! Ebay! De är ganska lätta att få tag på där.

Postat av: Sara ~ Candis
Publicerad 2011-10-05 21:39:46

Önskar verkligen att de fanns att köpa i sverige :P frågade eleven om det, så hoppas dom svara. I WANT IT men fattar mig inte på eBay riktigt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela