Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Cosmic Fx Lunar Eclipse

Publicerad 2010-08-31 05:24:44 i Naglar - duokromatiska,


Ännu ett duokromatiskt lack från Cosmic Fx. Lunar Eclipse leker med färgerna kungsblått och lila. Majestätiskt!


Det är inte en lika uttalad effekt som på t.ex Space Cadet men den är tydlig nog. Dessutom är det ett oerhört vackert skimmer! Man kan inte sluta titta på naglarna. Gillar man blått är detta absolut ett lack man bör ha hemma i sin Helmer.

Ni ser hur djupa och intensiva färgerna är? Det är tre lager lack. Det har en tendens att bli ojämt i kanten på nageln, alltså de små glitterkornen dras ut över den friliggande tippen och ger en sorts frans. Det går att hindra om man kommer på det i tid så klart, genom att lacka över tippen t.ex, så som man gr med överlack. Jag fick dock en ojämhet som störde mig lite sen när lacket torkat. Jag upptäckte det helt enkelt för sent. Har aldrig varit med om detta tidigare, eller jo, med Color Clubs täta glitterlack Magic Attraction och Object of Envy. De lacken gilalr jag inte så dem har jag inte använt igen men det här lacket kommer jag använda så det blir helt enkelt till att utveckla tekniken för min del.  

Sista bilden ser lite matt ut men visar det duokromatiska. Ni vet ju lika väl som jag hur svårt lila är att fånga på bild, det vill ju gärna se blått ut, och här måste man ju få till skillanden för att det ska bli tydligt med det duokroma. ;D

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-08-31 11:10:45

Superfint lack! Jag ska absolut inkludera det i mina funderingar kring nästa beställning.

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-08-31 11:55:45

Oh gorgeous!

Jag har ibland svårt för starkt blå lack, i alla fall kräm typ Dating A Royal.

Men det här..! Det händer så mycket, spännande och magiskt! Och hallå, lila skiftningar! Love it.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-31 12:07:28

Vilken snygging :) Ser supersnyggt ut med alla skiftningar!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-31 13:48:33

Oh myyy, det här var riktigt snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-31 18:25:17

Kerstin! Gör det!



Andrea! Ja, det är fint! De lila skiftningarna är tydligare IRL.



Honi! Ändå kommer de inte fram helt...



Aila! Tycker jag med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela