Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Out on Safari

Publicerad 2010-05-24 20:45:01 i Naglar i grönt,


Nu ska ni få ett tredje lackinlägg med dagens, eller snarare kvällens, naglar. Jag har bytt från gråblått till olivgrönt och plockade fram det väldigt speciella och vackra lacket Out on Safari från China Glaze.


Det är ett lack med en varm, olivgrön ton som är späckat med skimmer i både turkos och guld. I olika ljus får lacket lite olika karaktär, från mer grönt till nästan gulbrunt med grön ton. Det är två lager lack på bilderna, ett lager till hade kanske varit bra men det är faktiskt ingen VNL och då brukar jag nöja mig. Formulan är av den gamla goda sorten från före Big3Free-trenden. Tunn och lättlackad med glasaktig finish.

Jag älskar det här lacket för det är så otroligt speciellt. Jag fick det i present av Marie och jag har burit det många gånger. Det finns en gammal notd på den i bloggen sen tidigare men jag tycker det förtjänar att uppmärksammas med jämna mellanrum. Emmas inlägg med det olivgröna holo-lacket fick mig väldigt sugen på dessa speciella färger. Visst är det unikt!

Jag avslutar med en bild där man ser både hur djupet ändras beroende på ljuset och skimret kom fram bra också.

Ni får en bild på min kompis också, fast hon ser lite galen ut. ;D


Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-24 20:49:56

Vilken underbar färg! Har helt missat det här lacket tidigare. Älskar lite udda färger som den här.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-24 21:00:56

båda gröningarna du visar här är jättefina! Out on Safari är verkligen ovanligt! Och snyggt =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-24 21:35:36

Siri är söt! lacket är okej...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-24 21:36:39

Nailtastic! JA, visst är det roligt med de lite annorlunda lacken!



Kerstin! Jag gillar dem också!



Emma! Du gillade det förra gången jag visade det! :D

Postat av: ewe
Publicerad 2010-05-24 21:58:07

Den där gröna var riktigt fin!

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-05-24 22:21:32

Jeg liker kompisen bedre enn neglelakken den her gangen.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-24 22:25:25

Ser väldigt speciellt ut. Och kissen är helt underbar :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-24 22:34:02

Jag säger ju att det är okej. Bara inte breathtaking. Måste kolla vad jag sa förra gången. Jag tycker egentligen den är fin på dig, men efter det gröna holografiska är jag mkt skeptisk till om jag verkligen skulle gilla det IRL.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-24 22:35:07

Ha, nu har jag kollat, jag gillade det ju inte alls!

Postat av: feline
Publicerad 2010-05-24 23:40:39

Fy faaaan, gissa hur gärna jag vill ha OOS... Stackars mig. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-25 06:19:49

ewe! Visst är den läcker!!



Sexy Sadie! Ja, kompisen är fin! Måste jag välja tar jag också kompisen!



Zizzie! Ja, det är helt klart unikt och speciellt.

Visst är min lilla kissekatt en sötnos. Men hon ser knasig ut på bilden.



Emma! Vadå inte alls? Du tyckte den var fin men att CND Okey Dokey var finare. Det är väl inte att inte tycka om? Men okej, jag förstår, du gillar inte den här typen av färger överlag och det hänger ihop med ditt hololack.



feline! Jag förstår dig! När jag fick det visste jag inte hur htf det är eller hur unikt det är heller. Det är ljuvligt!

Postat av: CC
Publicerad 2010-05-25 12:06:50

Vilka ögon hon har!! Hon ser liite ut som katten i "Djurkyrkogården" ;)

nädå hon ser jättemysig ut :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-05-25 12:15:42

Åh så vackert det är.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-25 21:27:28

CC! Hahahaha! Ja, faktiskt! Liiiite jurtjyrkogårdskatt är hon på den här bilden! Jag sa ju att hon ser knasig ut! :D

Hon är fin "på riktigt" dock.



Sminkjante! Visst är det ljuvligt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela