Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gräsligt grönt holo från Catherine Arley

Publicerad 2010-05-22 11:21:39 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Här kommer ytterligare ett av de holografiska lacken jag köpte i Bulgarien förra sommaren. Det här är inte fint, man kan ju undra vad jag tänkte på. Jag kan dock avslöja att det var första riktiga sminkaffären jag var inne i och jag hittade holografiska lack. Hallå vilken lycka! Alltså högg jag lite spontant några och tänkte att grönt holografiskt det är ju kul. Och kul är det kanske, men inte snyggt. Inte superholografiskt heller, även om det har en gulaktig holoflash. Nåja, nu har jag i alla fall testat det. Dock tycker jag att färgen är rätt läskig, så det kommer nog inte bli fler gånger. Eller nej, det kommer inte bli fler gånger, för jag har lovat bort det redan. Lika bra det tror jag. Jag ska snart börja jobba på sjukhus och då får jag ju inte ha lack på händerna. Mina lackningstillfällen kommer alltså bli alldeles för dyrbara för att slösa bort på sånt här grönbrunt läskigt lack.

Låt förresten inte detta avskräcka er ifall ni skulle hitta Catherine Arley lack någonstans. De har några som verkligen är fantastiska och jag ångrar bittert att jag inte köpte fler… Jag har förresten två lager lack här. I vissa ljus har jag en VNL, men jag bryr mig verkligen inte, ska ändå byta till ett fint lack ikväll.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-22 11:28:50

Tja, färgen kanske är lite läskig, men mest är den nog fin tycker jag =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-22 11:32:24

Jag tycker inte det är läskigt alls. Bara snyggt! Riktigt snyggt till och med! Om du inte lovat bort det hade jag definitivt tingat det! Jag gillar den lite olivaktiga tonen i basen och att glittret är både blått och guldigt. Läckert!!

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-05-22 11:39:26

Supersnyggt ju, tänk dig depends shrekgröna och ett lager av denna över! :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-22 11:51:17

Jag gillar också denna! Tycker den är jättefin, ser väldigt vårig ut. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-22 13:44:09

kerstin: Haha, ja den är läskig. Fulsnygg på sin höjd...



Sminkan: Du har fel, den är läskig! Ledsen att jag lovat bort den, men ewe kommer antagligen använda den mer än du, hon har inte tillnärmelsevis lika många lack...



Josephine: jag tänkte faktiskt på att den är lite lik Depends. Jag tycker dock att det har en läskig färg också så är tveksam till kombin. men det är ju en smaksak:)



Nailtastic: Där ser man. den har tydligen flera fans... Ja, vårig var väl min tanke också när jag högg den i lackskåpet. Det stod mellan denna och L8R G8R.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-05-22 15:12:48

Jag gillar färgen;)!

Postat av: Feline
Publicerad 2010-05-22 21:42:13

Färgen är ju så fantastisk så man bara vill gråta! :D Hade lätt bjudit en hyfsad slant för det. Men saker är sällan kul i gamla sverige...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-22 22:45:38

Tycker lacket ser jätteläckert ut! Till och med så jag blev sugen som brukar ha svårt för grönt! :)

Postat av: ewe
Publicerad 2010-05-22 23:26:59

hahah du ser Emma! Det är ett coolt lack! Vilken tur att ja va ute i rätt tid!;P

Postat av: liloo
Publicerad 2010-05-23 11:14:51

awesome :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-23 13:14:55

Aila: Där ser man. Verkar vara fler som gör det...



Feline: Ja den är rätt häftig, men nej, inte min färg. Nej, du har väl rätt i det...



Zizzie: Haha, ja okej. Ja man är ju olika. Jag gillar det inte, trots att jag brukar vara ett stort fan av gröna lack...



ewe: Jag kan hålla med om att det är coolt. Men det är fult med, så det så. Det kommer få det bättre hos dig, hos mig skulle det aldrig få komma fram från raden längst in i lackskåpet...



liloo: Thanks:)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-05-23 21:08:23

synd att du inte gillade det, jag tycker det ser jätteläckert ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-23 23:00:36

makeupoholic: Ja, kanske det. Men det ska ju få ett nytt hem där det uppskattas mer;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela