Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Out on Safari

Publicerad 2009-03-08 14:16:58 i Naglar i grönt,


Det här lacket fick jag i present av Derwent. Visst är det fint! Kakigröna lack är roliga och här har vi ett riktigt läckert lack, duochromt i olivgrönt, guld och beige. Intycket blir lite kakifärgat, tycker jag.

Det är skimrande och vackert och ger den där skönt glaserade känslan man ibland får med ett bra China Glaze. Det kräver dock minst tre lager, som på bilden, för att täcka nageln. Även då finns antydan till "visible nail line".

Jag är förtjust! Det påminner lite om Okey Dokey Artichokey men torkar hundra gånger snabbare.
Strunta i att jag har bomullsrester kvar på swatchen och njut bara av färgen. Visst är den läcker! Lite ovanlig också! Den här över Viva la Divas kakigröna krämlack kan nog bli en höjdare också!

Kommentarer

Postat av: Marie
Publicerad 2009-03-08 15:14:09

Vilken ball färg! Låter som en HTF...

Postat av: badis
Publicerad 2009-03-08 16:33:34

Cool nyans! Okeydokey har jag trivats med så den här vore också nåt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-08 19:32:29

Marie! Jag vet inte alls, är bara glad att jag fick den!



Badis! Ja, visst är det en häftig färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-08 19:43:23

Jag tycker nog faktiskt att Creative lacket var snyggare... Fast torktiden är ju hemsk:( Det här är med fint dock, lite ovanlig färg...

Postat av: derwent
Publicerad 2009-03-08 20:00:39

kul att du gillade den :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-08 20:49:55

Emma! Väldigt ovanlig färg! Jag gillar!



Derwent! Tack så mycket!! :D

Postat av: [Make-Up Your Mind]
Publicerad 2009-03-11 22:42:22

Jag vet inte hur många gånger jag beundrat de där bilderna de senaste dagarna, färgen är så fruktansvärt snygg. Vet du var man kan få tag i det? Har googlat lite, men hittar inget :/ Jag måste verkligen ha det! :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-12 06:12:50

MYM! Nej, jag vet inte alls. Derwent gav det till mig så var hon skaffat det känner jag inte till. PM:a henne på pret-ty! Derwent, alltså.

Postat av: Vampy Varnish
Publicerad 2009-03-12 20:17:05

OMG Sminkan, where did you find that??? That is my #1 lemming and I can't find it anywhere here!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-13 07:31:44

Vampy Varnish! I got this one from a friend so I have no idea where she found it. I will ask her.

It is beautiful, isn't it! I love it!

Postat av: Vampy Varnish
Publicerad 2009-03-13 16:09:03

Yes it's absolutely gorgeous! Got your package yesterday thank you SO MUCH! I sent you an email. I am wearing it right now and it's so perfect, you are great! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela