Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Cozumel Coral

Publicerad 2010-03-02 19:03:03 i Naglar i korall&persika,


Cozumel Coral kommer så klart också från Nubars Coral Collection. Alla lacken har fått färg efter olika kolonier av koraller som finns runt världen. Cozumel har en mer röd ton än t.ex Belize eller Red Sea som går i mer rosa nyanser.

Cozumel har en verligt vacker korallröd färg, tycker jag, men det kräver fyra lager för att täcka. Jag anar nästan lite VNL ändå, vilket gör mig sur. Nästa gång lackar jag naglarna vita med ett täckande lack innan jag ger mig på det här, för jag verkligen avskyr VNL. Annars är ju den här färgen helt ljuvlig! Glansen är fin och det torkar på en tio minuter även med fyra lager under Nubar Diamont Seal&Shine. Hade det inte varit för den där transparensen som lacket har vore jag nöjdare än nöjd, men nu blir den inte kollektionens favorit.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-02 21:13:49

Det ser fint ut, men trist att det inte täcker ordentligt. Och ovanligt, Nubar brukar ju täcka bra. jag har bara ett lager färgat lack just nu.

Postat av: Peter
Publicerad 2010-03-02 21:21:25

Den här skulle bli grym på tårna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-02 21:35:47

Emma! Visst är det ovanligt, men alla lack kanske inte är lika bra. Har något annat som också är skirt, men från deras Shock-lack. Annars är det här så himla fint.



Peter! Säkert. Jag tänker ha det på fingrarna med!

Postat av: Emma
Publicerad 2010-03-02 21:57:02

Snyggt :D

Postat av: Linda
Publicerad 2010-03-03 15:59:20

söt nyans, härlig till våren...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela