Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Barielle Polished Princess

Publicerad 2010-06-18 21:47:56 i Naglar i grönt,


Barielle Shades har varit en enda stor besvikelse för mig. Jag älskade Date Night som jag för länge sen fick av Vampy Varnish-Kelly men de jag beställde från Nail Mail har inte alls gjort samma succé i min värld. Nej, de är trögmålade, tjocka, segtorkande och kladdiga. Jag har tidigare visat Hidden Hideaway, Falling Star och Blackened Bleu samt Decadence. Här är Polished Princess, ett ljustgrönt lack med guldskimmer som inte är så himla speciellt i färgen men däremot rätt eländigt att måla med. Det här inlägget har legat och skämts ett tag dessutom, ville inte ens visa denna misär, men när Nailtastic-Anne lade upp sitt inlägg tänktte jag att jag måste kolla mitt eget inlägg för min upplevelse var en helt annan av lacket. Hennes skötte sig perfekt och är jättefint. Mitt... Ja, döm själva.

Ni ser hur tjockt det blir på nageln? Lacket är segt och svårt att stryka av penseln för att man ska få en lagom mängd. Jag hatar sega lack. Det är som att måla med slime. Dessutom kräver det tre lager för att täcka. Bläk.
Nå, det är ju grönt och skimrigt och ganska sött men faktum är att jag lika gärna kan bära Adorée Fairway när jag är sugen på den här nyansen. Eller det här Nfu Oh lacket som i och för sig är mer dämpat och guldigt men ändå. Jag kommer säkert göra nya försök med det här lacket också, men kanske efter lite thinner och med mer tålamod.  

Vad är det som gör att lack kan vara så olika? Jag är övertygad om att Nailtastic-Annes lack är precis så bra som hon säger men mitt är som om man blandat gelatin i det och det stelnat något. Olika batch? KAn det skilja så mycket? Tydligen... Himla trist att ha dragit nitlotten den här gången.

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2010-06-18 22:12:52

åh men va fint!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2010-06-18 22:38:37

Beställde också detta från Nailmail, inte hunnit testa än dock. Hoppas mitt är bättre, funderar på om man inte ska ta det som nästa lack.

Postat av: Gabbe
Publicerad 2010-06-18 22:42:44

Oh nej, jag som är så sugen på detta... men jag gillar inte heller tröga lack hm, får kanske satsa på något annat grönt skimmer lack istället, Nfu-lacket var ju inte direkt fel.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-18 22:53:41

Linda! Ja, färgen är fin!



Kajsa! Det är säkert bättre. Jag fick nog ett måndagsex... :D



Gabbe! Äsch, tänk på att Nailtastics lack var bra. Chansa.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-18 23:03:44

Det skulle vara kul att jämföra våra flaskor. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-18 23:10:51

Nailtastic! Vi bor ju i princip grannar så vi får väl slå till på fika med varsin flaska Polished Princess och göra en jämförelse. Vi får vänta till efter semestern dock. :D

Postat av: Karin
Publicerad 2010-06-18 23:15:02

Ja, jag har inte testat denna ännu men jag har också fått några sega varianter. Trist. Tror inte vi kommer ha Barielle igen.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-18 23:25:15

Ja, det får vi banne mig ta och styra upp. :-)

Postat av: Potatisbruden ~ Michilicious
Publicerad 2010-06-19 01:58:21

Prova med thinner du, det kanske blir mycket bättre då! ^^

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-19 13:01:12

Karin! Nej, de är inte så bra, lacken. Lustigt för Date Night som jag fick för länge sen är jättebra.



Nailtastic! Absolut! Vi måste ju spana på varandras samlingar!



Potatisbruden! Ja, det är min plan.

Postat av: Gabbe
Publicerad 2010-06-20 01:21:47

Hahaha, ja, nog bäst att chansa för det är så himla snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-20 12:04:42

Gabbe! Chansa på vad? Men ja, visst är färgen fin.

Postat av: ingegerd
Publicerad 2010-06-20 16:18:54

jag hade inga problem med färgen,synd att du fick det!!Men det är i varjefall fin i färgen!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-20 22:26:15

Ingegerd! Ibland har man otur. Och det är ju inte det enda lacket inom den här färggruppen.

Postat av: Gabbe
Publicerad 2010-06-20 22:28:23

Lite förvirrat kanske :) Först skrev jag ovan att jag var lite osäker på om jag skulle satsa på färgen med tanke på hur du upplevde den. Fick då svaret att jag borde chansa, det var det jag svarade på :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-20 23:14:09

Gabbe! Aha! Ja, så klart. Jag borde läst igenom kommentarerna men slarvade. Skyller på att jag var trött. :D

Chansa absolut. De flesta verkar ju ha fått en bra flaska.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-21 16:22:58

Vacker färg. Men vad trist att fin är svårjobbad...

Postat av: terez
Publicerad 2010-06-23 13:17:19

jättesnygg färg, trist att den svår att jobba med..=/ intressant blogg du har =)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela